Nyt on jakolaatikko taas kunnossa, kiitos Jeeper osasta ja vinkistä miten laakerineulat saa säilymään tallessa. Uusilla välityksillä kaasuun vastaavuus parani huimasti

Samalla tehtiin vähän muitakin parannuksia kun auto kerran pääsi työn alle. Molempiin periin kävi kaveri askartelemassa suojat kivikosketuksia varten. Ajovaloumpiot vaihtui kirkaslasisiin Siriuksen valmistamiin ja johdotukset tuli uusittua sekä releet asennettua.
Kolhiintuneet vanteiden ulkoreunat korjattiin Jormalaisen tekemillä, ja Jormalaisen kaverin toimittamilla, beadlock-kehillä.
Ensin kovasti kaivatut kuvat TML-vanteista joihin kehät hitsattiin. Vanteiden reunat on mielestäni sen verran muotoa muuttaneet, että niitä on enää turha verrata uusiin. Kuvan 1. vanne on uusin ja oli kunnoltaan paras. Kaikkia muita jouduttiin oikomaan, että kehän sai sopimaan vanteeseen.
Vanne 1.
Vanne 2.
Vanne 3.
Vanne 4. Tämä oli se jonka ajoin oikeasti kiveen Ravijoella. Hitsari oli niin nopea, etten ehtinyt ottaa vanteesta kuvaa oikomisen jälkeen.
Yksi vanne tehtiin kumi irrallaan ja kolme muuta painamalla rengasta hieman sisäänpäin. Bl-kehät oli tosi asiallista työnjälkeä. Sovittelua...
...hitsausta...
...saumojen hiontaa...
...ja maalausta.
Sitten rengasraudat esiin...
...ja kumin reuna vanteelta.
Ulkokehä paikalleen...
...ja valmis paketti auton alle.
Ilman heitä tämäkään projekti ei olisi onnistunut:
Hitsari.
Palovahti, tunkkaaja, asentaja ja paljon muuta.
Työnjohtaja, maalari, juomavahti ja paljon muuta. Meinaan toi pienempi.
Sitten olikin jo testiajon aika.
Jostain syystä auton tärinä ajossa pieneni ja nukkuminen ajon aikana muuttui helpommaksi. Työnjohto näyttää mallia.
Tulihan tosta ainakin enemmän maastoauton näköinen.
Tehdyt muutokset vetää taas väkisinkin suupielet ylöspäin.
Testiajolla saatiin taas onneksi autoon syntymään vikaa, ettei unohtuisi Jeeppeilyn olevan enemmälti auton rakentamista ja korjaamista. Moottori vuotaa öljyä suodattimen jalasta, moniurahihnan välirullan laakeri petti taas ja teki tällä kertaa tuhojaan myös ilmastoinnin kompuran kiinnikkeeseen. Ainakin nuo pitäis korjailla ja sitten vielä asennella työvalot katolle ennen Montenegron jäsensafaria.
Edited by - 454SS on 14/10/2007 20:17:09