Näytä yksittäinen viesti
  #18  
Vanha 12.10.2007, 18:13
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Hilu-X woblaa aikas perkeleesti 205R16 renkuloilla, Toyotan omilla vanteilla.. Jytke alkaa tuossa 60-70 nopeudessa ja jos yrittää sen yli kiihdyttää, kun jytinä on päällä, repeää auto todennäköisesti tuhannen kappaleiksi. Swampereilla tuo jytinä sitävastoin oli sellaista mietoa keinuntaa, jolloin woblausnopeuden yli pystyi kiihdyttämään.

Itsellä on todennäköisesti etuakseli senverran silmällään ja tämä aiheuttaa woblauksen. Miten teillä muilla?

Onko muuten kokemusta siitä, kuinka takakenossa tuon etuakselin kestää oikein olla, vai olenko nyt hakemassa vikaa aivan väärästä paikasta? Niin, selvyydeksi senverran, että autossa on Rangen tukivarsin toteutettu kierrejousikeula.

33x12.5x15 Duellereilla 8" vanteilla ei tuota ilmiötä havainnut laisinkaan. Ja tuolloin oli panhardin kulmat vielä vituillaan, eli johtuuko woblaus tuossa minun tapauksessani siitä, että vanteen offsetti ei kertakaikkiaan ole oikein ihanteellisimmillaan noilla Toyon alkuperäisillä vanteilla.. Siis tämä yhdistettynä etuakselin mahdolliseen väärään asentoon.. Perkele, kun koko kesän olen koittanut tuota jytinää saada vähemmäksi. Vai pitääkö kohta hommata sopivan leveät vanteet ja paiskata jotkut 31x10.5sen alle ja kokeilla niillä?

Tälle ilmiölle vois muuten kohta perustaa oma topikki, jossa vois ihmetellä woblauksen syvintä olemusta.

Ainiin.. Edittinä vielä senverran, että kun aurauskulmat vetää noin sentin verran harituksen puolelle, woblaus häviää. Eli mistäköhän vois olla kyse? Mikäli aurausta on +-0mm, esiintyy ilmiö kaikkein pahimmillaan.

*******
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.

www.nalle-offroad.com


Edited by - Nalle on 12/10/2007 19:16:42
Vastaa lainaten