Näytä yksittäinen viesti
Vanha 08.10.2007, 22:48
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Perusasetus

No aluksi on heti todettava, että kun luin tämän topicin otsikon, odotin ERITTÄIN suurella mielenkiinnolla kommentteja! Itse olen sairaanhoitaja ammatiltani, mutta myös niin kapinallinen, etten kuulu TEHY:yn. Minun mielestäni TEHY:n toiminta tähänasti on ollut siinämäärin lammasmaista, että en ole katsonut aiheelliseksi liittyä. JOS tämänkertainen työtaistelu saa ansaitun muutoksen aikaan, harkitsen vakavasti liittymistä.

Kuten liian harvoissa yhteyksissä on työtaisteluun liittyen mainittu, ei kyse suinkaan ole PELKÄSTÄÄN palkankorotuksista, vaan paljon laajemmasta terveydenhuoltopalvelujen turvaamisesta pitkällä tähtäimellä. Tällä hetkellä ja tämänhetkisellä palkkatasolla SEKÄ muilla työehtosopimukseen liittyvillä seikoilla ei pystytä turvaamaan hoidon tason säilymistä edes nykyisenkaltaisena. Pula hoitohenkilökunnasta on jo nyt huutava. Ala ei ole houkutteleva ja valitettavasti vaan on niin, että parhaiten houkuttelevuutta lisätään houkuttelevalla työehtosopimuksella sisältäen siis palkkauksen.

Huhu lääkäreiden kaikessa hiljaisuudessa neuvottelemasta 17% korotuksesta pitää paikkansa. Ilmankos kovasti julkisuudessa hoitajia tukivatkin...

Sairaanhoitajien keskustelupalstoilla esittämiin kommentteihin en ota kantaa, mutta ymmärrän että joskus sisarhentovalkoisellakin tulee mitta täyteen ja kiukkua pukkaa. Hyvä tässä tilanteessa on se, että ensimmäistä keraa myös TEHY ja Jaana Laitinen-Pesola on saanut kiukun päälle. Hauskaa on myös se, kuinka Suomesta käydään värväämässä mm. Norjasta takaisin sinne lähteneitä hoitajia, luvaten mm. ilmaisia uimahallilippuja. Koko perkeleesti niitä lippuja saa antaa, jotta korvaa n. 3200e+lisät kuukausiansion.

Vastaa lainaten