Näytä yksittäinen viesti
Vanha 08.10.2007, 12:20
Laskos Laskos ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 25.09.01
Sijainti: Tampere, Vehmainen, Finland.
Perusasetus

Olen henkilökohtaisesti äärimmäisen kyllästynyt tässä maassa tapahtuviin tulonsiirtoihin. Johtuiskohan siitä, että olen se osapuoli jolta siirretään? En ole mitenkään isotuloinen, mutta sen verran tienaan että mitään tukia en saa ja täyden maksun saa maksaa lasten tarhassa käymisestä.

En käytä julkista terveydenhuoltoa tällä hetkellä ollenkaan (itsellä työterveydenhuolto, lapsilla sairasvakuutukset => käydään aina yksityisellä), en saa asumistukea, enkä mitään muutakaan tukea. Lapsilisät tulee, mutta nehän tulee tasapuolisesti kaikille lasten vanhemmille.

Opiskeluaikana en nostanut opintotukea vaan tein töitä. Silti valmistuin.

Olen kyllästynyt tähän touhuun, en kertakaikkiaan jaksa enää elättää tämän maan touhuja. Alkaa kohta olla aika muuttaa jonnekin muualle.

Noin yleisemmällä tasolla ajateltuna, niin tuntuu käsittämättömältä että kunta-alalla pitäisi saada sama palkka kuin yksityisellä sektorilla. Kunta-alalla on muita juttuja, jotka mielestäni kompensoivat tuota tuloeroa kuten pitemmät loma-ajat, virkasuhteen tuomat edut sekä automaattisesti työpanoksesta riippumattomat ikälisät. Eikö niillekin pitäisi laskea joku arvo?

Laskos

- Haluan olla Esa -
Vastaa lainaten