Surullinen Toyotan taru, keulilla vain yksi naru...
Eilen kävin hakemassa Burtonilta lavakaaret. Tuli ehkä kalliimmat lavakaaret koskaan... Kun olin ajamassa Lahdesta Klaukkalaan päin, noin 20km Lahdesta porsi Toyotasta kone... Lämmöt ja öljyt oli ok, mutta hirveä kalkatus ja PAM (Veivi tuli lohkon kyljestä ulos)! Ihmettelin eka, että porsiko pyöränlaakeri taas... mutta lohkon kyljessä oli iso reikä ja öljyt valui pihalle... Neste Tuuliharjan ramppiin oli noin 3km matkaa ja ajoin kolmella pytyllä sinne (matkalla lämpöleikkas 4 kertaa)... Viimein palo hermo ja pulttasin täyskaasulla niin pitkään kun paska vaan liikkui ja lopulta leikkasi kokonaan kiinni (oli muuten miehekkäät savut)... Pääsin noin kilometrin päähän rampista... 500 metriä työnnettiin Tuuliharjan rampin puoliväliin ja laitettiin sitten varoituskolmio... noin 30 autoa ajoin ohi ja kukaan ei pysähtynyt. Lopulta tuli vanhempi pappa Primeralla ja hinasi auton levähdyspaikalle... Sitten miettimään, että miten helvetissä saan autoa hinattua/kuljetettua 80km... Kello oli jotain kymmenen illalla... Alko oleen helvetin kylmäkin, kun ei ollut kun t-paita ja nahkatakki... Kaveri lähti Helsingistä 3.0 litraisella pätkä LJ:llä ja otti mukaan kunnon liinan ja pari sakkelia.. Loppumatka menikin sitten köyden perässä painona... Oli muuten mukava reissu kun hytissä ei liiemmin lämpöä ollut (huurua sitäkin enemmän)...
Ja sitten tarjoileen mulle 2.4 Dieselikonetta tai 2.4 Turbodiesel konetta... Pitäs saada Toitsuli nopeesti ajoon!!!
Oma veikkaukseni on, että kiertokangen laakeri hirtti ja pultit katkesi ja veivi löi lohkosta ulos... Tarkempi selvitys sitten, kun kone on irti... Öljynsuodattimen alapuolella on melko iso reikä...
Älä jauha tyhjää... neliveto!
|