Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 05.10.2007, 09:49
TommiL TommiL ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.06
Sijainti: Hämeenlinna, Finland.
Viestit: 35
Perusasetus

Tuossa taitaa olla ongelmana tuo akun koko: group 26R.

Ja vaikka on käsittääkseni yleisesti Chryslereissa käytetty, niin keskustelupalstojen mukaan on hankala löytää hylly-tavarana jenkkilästäkin. Mutta mittojen ja napojen mukaan varmastikin löytyy sopivia, ainakin Odysseus myy tuon ryhmän akkuja, tosin hinta saattaa olla aikas suolainen..

Tuolta akkujen koko-infoa:
http://www.batteryweb.com/bci.cfm

..ainakin Odysseus PC680MJT ja PC925MJT mallit näyttävät olevan Group-26R akkuja.. Tuo R tuossa ryhmän perässä tarkoittaa, että positiivinen napa on oikean käden puolella..


-t-

<edit> tuosta akun koodista vielä, että 450cc ei tarkoita sisätilavuutta, vaan 450 amperin Cold Cranking voimaa. ja tuo R-koodi on lyhelle "Reverse" sanasta, ei right-hand tms Eli tuon yllä olevan linkin takaa voit selata, josko joku muu akku-koko sopisi nykyisen tilalle, ts. missä suunnassa on sen verran varaa että isompi akku mahtuu tilalle. Ja tuo 450cc käynnistys-virrasta ei kannata tinkiä, varmaankaan tuo "Cold Cranking" mittauksen olosuhteet eivät ole suunniteltu Suomen viikon kestäviin -30asteen pakkasiin..</edit>

Edited by - TommiL on 05/10/2007 10:56:18
Vastaa lainaten