Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 05.10.2007, 05:29
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Tuosta erikosiluvan anomisesta senverran, että kun itse anoin HoJoon 35set, niin muuan juttu tuli ilmi, kun AKEen soittelin ja asiasta enste keskustelin. Eli ensimmäisenä kannattaa kiinnittää huomiota muutoksen vaatimien toimenpiteiden tekniseen selostukseen. Mikäli koria aiotaan korottaa rungolta, se kannattaa mainita, samoin kun kannattaa mainita sekin, jos koria ei rungolta nosteta. Tällöin luvan myöntäjälle tulee selkeä kuva siitä, mitä ollaan menossa tekemään.

Sitten noiden renkaiden kokojutuista senverran, että ainakin mulle sanottiin rajan menevän tuossa 35sessa. AKEn näkemyksen mukaan isompien renkaiden anomiselle ei enää välttämättä löydy perusteita, varsinkin, kun autoa meinataan käyttää yleiseen liikenteeseen. Tämän lisäksi kipurajaksi mahtaa muodostua tuo maksimikorotus, eli 150mm, josa eivät kuulemma kovinkaan helposti mene liisimään. Tämä kuitenkin ilmeisesti riippuu paljolti autosta, eli kyllä kai Laplanderiin voi 38:t mennä anomaan, ainakin helpommin, kuin Suzukiin.

Ja noista perusteluista senverran, että työperuste pitää kuulemma edelleenkin olla, eli ihan millätahansa ei rengasmuutosta kannata mennä perustelemaan. Ei siihen kuitenkaan mitään aivan älyttömiä vaadita. Jotenkin jäi sellainen kuva, että luvan myöntämisen edellytyksenä mikä tahansa järkevä käyttö katsotaan eduksi. Ja asiasta kannattaa soittaa ja kysyä ennen kuin tekee mitään suurempaa. Lopuksi lupa-anomukseen kannattaa laittaa, että ottavat yhteyttä joko kirjeitse tai puhelimitse, mikäli luvan myöntäminen ei jostain syystä ole mahdollista.


*******
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.

www.nalle-offroad.com
Vastaa lainaten