Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 04.10.2007, 07:44
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Kokeillaan nyt tuollaista kytkettävääkin kun käsiin kulkeutui.

Ajelin tuolla Aussiella päivittäistä ajoa noin puoli vuotta, ennen kuin purin auton palasiksi mätähommien ym. pienen säädön alta. Minusta se oli talvellakin hyvä kun oli yksi varmasti vetävä pyörä lisää verrattuna kitkalukkoon, joka BJ:ssä alunperin oli.

Asfaltilla kaartaessa jos painaa oikein kovaa kaasua, pyrkii lukko oikaisemaan autoa. Rauhallisessa ajossa eroa entiseen ei huomaa. Tarkemmin ajatellen tämä johtuu pitkälti siitä, että kaarteessa ulompi pyörä pyörii kovempaa ja pääsee hyppimään hammas kerrallan nopeampaa kuin tasauspyörästön runko (eli ei vedä), ja kaasun lisäämisellä tuodaan voimaa sille sisemmälle renkaalle josta tuo oikaisuilmiö (eikä se nyt niin voimakas ole) johtuu.

Tuo oli kyllä paljon herkempi kuin jotkut Lock Rightit ym. joita on tullut nähtyä, sellaista rouskutusta ei esiintynyt. Tekisi mieli pitää se varalla mutta kun tässä olisi muita BJ-aiheisia hankintoja edessä ja opiskelijabujetti mitä on.


Vastaa lainaten