Moi,
joko tää olis bling-bling:
Varsinainen syy tuohon kääreeseen on parit palokuntaharjoitukset Raajärveltä,
kokeilin yhdellä reitillä (se lauantai-iltainen talvitie) ajella "keskeltä
läpi" kun hain "uuden" auton suorituskyvyn rajoja (eli suomeksi sanottuna
opettelin ajamaan sillä), kuskin puolella rangessa on pakarin lähtö kahdella
putkella rinnakkain (apparin puolella päälekkäin), ja niiden päälle pääsi
turvetta, joka nopsaan lämpeni ja kuivui ja alkoi kytemään ja leimahtelemaan.
Vedin tuota lämpöeristysnauhaa Y-haaraan saakka:
Sitä meni kaikenkaikkiaan 15m, mutta nyt kuumimmat osat on suojattu, ja auton
alla keskellä oleva putken osa ei enää ole niin arassa paikassa, mutta putken
loppupää takarenkaan vieressä tietty on vielä yksi potentiaalinen kohta,
toivotavasti putki on sieltä jo hieman vähemmän kuuma, mutta kyllä turve
näkyin siinäkin hyvin kuivuvan (=haisi savulle, mutta kytemistä ei näkynyt,
sellaisessa sievässä ajossa).
Tässä muuten näkyy sen putken loppupää ja sen tunaus:
Putkin meni poikki ja takapönttö irtosi jo Raajärvelle mennessä, mutta
tosi soppelista kohtaa, laitan sen uuden putkenkin poikki tuosta samasta
paikkaa, takapöntön vaikutus desibeleihin on aika mieto, tai sitten
autossa on muutakin meteliä sen verran, että pakoäänet eivät häiritse
yhtään, matalilla kierroksillä ehkä erottubvat hieman aiempaa matalampina.
Mitäs olete mieltä, joko alkais kohta olemaan vaihtokunnossa:
Joskus Ylläksen jälkeen vois maalailla sen uuden putken ja laittaa alle...
-Paavo
Edited by - Paavo on 02/06/2004 10:17:38