Sehän hyvä että koet olosi työpäivän jälkeen virkistyneeksi, etkä ymmärrä valitusta metelistä. Täällä ei ajeta defellä työkseen, vaan se on henkilökohtaisessa käytössä. Ajan vekottimella joka päivä ja pidän sen käytöksestä. Meillä jopa vaimokin ajelee mielellään defenderillä nykyään, kun on kyllästynyt DISCON tasaiseen kyytiin.
Onko siinä sitä METELIÄ vai EI? Ymmärtääkseni kaikissa on sama äänieristys, eli ei juurikaan mitään.
Tietty desibeli toistettuna riittävän pitkään (soitan myös rumpuja harrastuksekseni, USKO TAI ÄLÄ TIEDÄN MISTÄ PUHUN, liittyen näihin ääniin) aiheuttaa ärtymystä. Ja PISTE. Reagointi meluun ja ääneen on aina henkilökohtainen.
Tässä suorittamassani eläinkokeessa ei ole ollut mukana muita, huonommin tai paremmin tiettyjä taajuuksia kuulevia yksilöitä. Jälkikasvu myös huomioiden. Meluun alunalkaen 205 458 km ajetussa 2001-TD5 110 -mallissa vaikutti erittäin paljon tapauksessani vähentävästi etukardaanin hiljattainen,tässä kuussa toteutettu vaihto tuplanivelmalliin, enkä tiedä miksi. Radion voi todella nyt laittaa hiljemmalle.
Tuo omistamallasi defellä ajettu 400 000km viittaa aikaisempaan, käynniltään ymmärtääkseni huomattavasti rauhallisempaan 4-pyttyiseen malliin, josta en osaa sanoa muuta kuin onneksi olkoon hyvästä kaupasta. Vai onko todella kyse TD5-koneella varustetusta 400000km ajetusta TD5:sta?
Minä teen kyllä kaikki temput, että tuosta defestä tulee vieläkin hiljaisempi!
Lainaus:
quote:
Omaan Defeeni olen itse kelaillut jo yli 200 000 km (mittarissa 400 000) enkä ymmärrä tuota valitusta meluisuudesta. Kyllähän siellä ohjaamossa kaikenlaisia ääniä on mutta minusta ne ovat suorastaan miellyttäviä. Tunnen oloni suorastaan virkistyneeksi aina työpäivän jälkeen, enkä todellakaan ärtyneeksi!
Hessu
|