Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 25.09.2007, 20:28
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Juu Ei..

Eli mulla oli ilmeisesti se hehkutusta ohjaava boxi paskana.. Ainakin sen ohittaminen poisti ongelman täysin.

Mutta sitten sellainen, että älä missään nimessä kytke pelkän katkaisijan kautta hehkuille. Eli kuten HJ60 kertoili, ei katkaisija millään kestä moista kuormaa. Sulla on niissä rallattavissa releissä hyvä aihio. Eli ilmanputsarin takaa olevalta boxilta vedän IGN -kohdasta piuhan ohjaamoon, johon liität katkaisijan. Katkaisijalta vedät piuhan kojetaulun taakse hehkun merkkivalon kannalle piuhan siten, että hommaat merkkivalolle uuden piuhallisen kannan. Samaan linjaan kytket piuhan, jonka vedät konehuoneeseen esilämppärin releelle siihen liittimeen, joka kytkee releen päälle. Toinen kanta on maadoitusta varten. Edelleen jatkat piuhaa toiselle, jälkkärin releelle, jolle teet saman tempun. Tällöin pitäisi hehkutuksen toimia erillisestä katkaisijasta. Tällä virityksellä sekä esi- että jälkihehkut lämpiävät yhtä aikaa. Toinen vaihtoehto on laittaa joko toinen katkaisija jälkilämppärille ja toinen esilämppärille, tai sitten on-off-on -katkaisija, jonka keskiasennolla molemmat hehkut on nollilla, toisella asennolla esilämmitin ja toisella asennolla jälkkäri. Menikö sekavaksi?

Tuo merkkivalojuttu ei ole välttämätön, mutta suositeltava. Näin ei pääse unohdus käymään.


*******
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.

www.nalle-offroad.com
Vastaa lainaten