Näytä yksittäinen viesti
Vanha 25.09.2007, 16:11
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Perusasetus

[quote]quote:
Elähän nyt, mulla oli aikoinaan eka auto Talbot Horizon, johon pistin GT-Simcan koneen, oli aika räyhäkkä peli. Laatikot ei enää vaan kestänt... Se oli aika hyvä kulkuneuvo.

-P-

Lainaus:
kaikki talbotin mallit..
Edited by - Urbancityboy on 17/09/2007 13:23:37
Ruma se on silti ollut...ai helkuta, nyt on tullut litisteltyä sitten tosi helmiä...hoh hoh, ei harmita yhtään, harkkoraudaksi kaikki talpotit vaan. jonnekin automuseon takapihalle voisi auton irvikuvana säästää yhden varoittavaksi esimerkiksi tuleville autoilijasukupolville.

omana kokemuksena muistan tämmöisen tapauksen, kun olin juuri ja juuri ravintolaikäinen, ja ajattelimme kaveriporukassa lähteä suureen maailmaan yöelämää katsastamaan. ylitimme jopa kunnan rajan, suuntana olikin peräti 25km ajomatkan päässä päässä sijaitseva metropoli P i e l a v e s i ja ajokkina kaverin varmaan juuri tuollainen lähes uusi TALBOT HORIZON..

ILTA MENI HIENOSTI TALPOTTI LEIKKASI KIINNI TAKASTULOMATKALLA, ja koko porukka käveli syksyisessä yöpimeässä pikkunotkeassa sen 20km. jostain se paska ruikkasi öljynsä mäkeen. ei edes varottanut mitään, öljynvalo punaiselle, lämmöt kerrasta tappiin ja "klonk". hetken aikaa kuului vielä sirkkeliä muistuttava ääni. tässäpä yksi syy, miksi olen edelleen tosi kiintynyt noihin hienoihin, ja kas kummaa, nykyään täälläpäin niin hyvin harvinaisiin menopeleihin. No, ko. talbotin rullattua rullaamisensa, sille annettiin ns."saattohoitoa", työnnettiin ojanluiskaa pitkin puskaan niin pitkälle kuin se halusi mennä, jossa pöpelikössä se muutaman vuoden lepäilikin odottaen varmaan entisöintiä kunnes puisto-osasto tai vastaava tai joku huolehti pois (ei jäänyt romu onneksi oman kunnan puolelle). tuohon aikaan ei romumetallista maksanut vielä kukaan mitään, tosin tuskin ketään meistä olisi talpotin puskasta pois riehuminen kiinnostanutkaan. perävalot siitä näkyi pensaikosta aina ohi ajaessa. itse auton omistajakin oli talboon myös niin ihastunut, ettei jaksanut edes ruuvata lappuja pois..hommasi myöhemmin dodge aspenin..

pikkusitikat ja rellut sekä muutamat saabin mallit (esim. combi coupe sillä raskaalla korilla ja pässinmunakaasarilla sekä v-maisesti avattavalla konepellillä) on ollut myös ilo tuhota.

jos tuon nyt kiteyttäisi, niin jokaisella on varmaan oma makunsa autojen suhteen, olihan kumminkin itsellänikin helsingissä vm-79 rellu 5, ja tykkäsin kovasti, vaikka kone ja vaihdelaatikko olikin autossa väärinpäin. Le Personell, ranskalainen sanoisi.

pakkeli, ystävä vai vihollinen?

Edited by - Urbancityboy on 25/09/2007 19:05:14
Vastaa lainaten