Parhaat nähdyt viritykset ovat olleet letkulämmitin alavesiletkussa Mersussa jossa myös termostaatti on alavesiletkussa: syyläri lämpenee hieman, kone ei lainkaan.
Vesitilaan asennettava lämmitin on aina nopeampi lämmittämään kuin letkulämmitin.
Joihinkin autoihin letkulämmitin laitetaan peukalonpaksuiseen letkuun jolloin se ei kestä pitkää päälläpitoaikaa, 3 tuntia ja vastus kaputt. Esim. monet volkkarit.
Ikävimpiä ovat Volvot joihin saa vain säteilylämmitintä, sen lämmitysteho on varsin pieni.
Yleensä ottaen; [u]lämmitin kannattaa laittaa sellainen kuin lämmittimenvalmistaja suosittelee ja juuri siihen kohtaan mihin asennusohjeessa sanotaan</u>.
Esim. Defan sivuilta löytyy asennusohjeet.
Erityisesti uudehkojen autojen kanssa tämä on tärkeää; väärään paikkaan asennettu lämmitin saattaa aiheuttaa pahoja käynnistysongelmia ja jopa palovaaran.
Lainaus:
quote:joku kuorma-autoon tarkotettu (oisko ollu 1,5 Kw). parinkymmenen pakkasella riittää vartti, puoles tunnis alkaa olemaan jo hytissäkin lämmin
|
Eipä nyt sentään...
Note! This message was posted anonymously!