No huh... Johan on ollunna keskustelua ja juuri silloin, kun Nalle ei ehdi palstalle härkkimään..
Koko ketjun läpilukeneena on ihan pakko kommentoida muutamaa asiaa.
Ensinnäkin, jo useampaan kertaan on käsitelty asiaa siitä, kuinka reklamaatio pitää hoitaa. Mielestäni, mikäli myyjän kauppaamiin tuoteisiin ei ostaja ole syystä tai toisesta tyytyväinen, kannattaa (lue: PITÄÄ) ottaa yhteys ensin myyjään. Lipposten firmaa on mielestäni aivan turha verrata johonkin kebappipaikkaan, jonne reklamaation tekeminen vaikkapa koli-bakteerin saatuaan voi olla aika turhaa. Rohkeasti luuri kouraan ja asiallisella meingillä palautteentekoon ja neuvotteluun, millä asia saadaan oikealle tolalle.. Siinä on kaupankäynnin ydin. Myös ostajan puolelta.
Sitten noiden vanteiden heikkoudesta hieman. Itselläni ei ole TMLn vanteita. Senverran on kuitenkin liikevaihtoa tapahtunut, että voin kutsua itseäni asiakkaaksi. Tämän lisäksi on Timpan kanssa tarinoitu muutamat kerrat puhelimitse ja kerran jopa naamatustenkin, niin sen voin sanoa, että ihan ihminen se on sekin. Ei sitä tarvitse pelätä tai Ameebana pitää. Tuntui ymmärtävän puhetta ja ulosantikin oli varsin ymmärrettävää, joten senkään puolesta ei reklamaatiosta ja asiallisesta palautteesta tai takuuasioista kannata jännittää. Noh, vanteiden heikkoudesta senverran, että itse olen ryllännyt Mangelsin vanteilla, Chevy Vanin vanteilla, Toyotan omilla rautavanteilla, sekä lukkovanteilla, Rock Crawlerin vanteilla ja American Racingin vanteilla. Koskaan ei ole kumi pudonnut päältä. Kertooko tämä sitten siitä, että Nalle ajaa sievästi, vai siitä, että Nalle osaa ajaa?? Jälkimmäisestä tusin, mutta siitä kylläkin, että meikäläisen on ajettava siten, että vehkeet pysyy kunnossa. Töihinkin pitää päästä ja Taksikyyti maksaa.. Kaiken saa varmasti hajalle, kun oikein touhuaa. Jossain voi puolestaan olla valmistusvikojakin.. En vaan ole koskaan päässyt itse todistamaan TML vanteen surkeutta, vaikka muutaman tunnin LTstäkin nauhaa kuvasin. Sielläkin tais muutamia TML vanteita olla. Oliko LTssä ylipäänsä vanneongelmia?
Mutta sitten lopuksi kaikkein huolestuttavin pointti tästä ketjusta. SLehto aloitti kertomalla omista kokemuksistaan. Sen vielä ymmärrän. Mutta se, mitä en ymmärrä, on, että hetken keskustelua käytyämme, SLehto ilmoitti:
"ps. olen laittanut vahingon kiertämään, vanteet ovat jo uudella, ja toivottavasti tyytyväisellä harrastajalla ???" Jos olisin vanteiden uusi omistaja, niin melkoisen metelin nostaisin..
Varsinkin, kun ilmeinen ostaja kirjoittaa näin:
"No ompas ostamani renkaat/vanteet saaneet aikaan paljon polemiikkia. SLehdolle ei kyllä paljon pisteitä irtoa siitä että ostaessani pakettia et niissä sen kummempaa vikaa maininnut olevan. Mutta käytetty tavara mikä käytetty tavara, ei siitä sen enempää. Omaa tyhmyyttänihän ne ostin jos en perssilmällä niissä mitään ihmeempää nähnyt."
Näinkös niitä asioita hoidetaan? OIKEASTI?
Sinällään hyvä keskustelu, että nyt tiedän yhden, jolta en käytettyä rompetta todennäköisesti tule ostamaan. Eikä tuo yksi ole Lipponen.
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.
www.nalle-offroad.com