Viestiketju: Discovery projekti
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 19.09.2007, 11:50
TommiL TommiL ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 29.09.06
Sijainti: Hämeenlinna, Finland.
Perusasetus

Onnittelut "hyvän" projektin ostosta.. ei ainakaan vaikuta hinnassa olleen paljoa ilmaa, ainakaan jos vertaa niihin hintoihin mitä minulle ehdoteltiin oman Discon oston yhteydessä viime keväänä.. Saman ikäinen disco tuli kanssa hankittua, samalla ovimäärällä ja tekniikalla..

Ostovaiheessa minä etsin nimenomaan sellaista yksilöä, jossa tuo vaihde-jakolaatikko-ratas-ongelma olisi jo korjattu.. Lyhyesti ongelmana on, että yksi jakolaatikon ratas ei saa voitelua ja kuluu vähitellen. Korjaussarja ennen korkkaamista on edullisempi, jälkeempäin joutuu vaihtamaan myös vaihdelaatikkoon vastaavat osat..
Täältä löytyy hieman infoa aiheesta: http://www.fag.hiof.no/~frodehaa/Gearbox.htm#Input gear
googel tietää varmastikin enemmän, kuten myös OffRoadPaja yms alan firmat..

Itse tosiaan etsin discoa, jossa olisi a) tekniikka OK kunnossa (mukaanlukien tuo ratas-ongelma), sekä b) runko ehjä, ja lisäksi c) hinta kohtuullinen. Ja tuollainenhan sitten löytyi, mutta harmi vain että ne ei-tärkeät kohdat - kuten korin kunto - ei sitten ihan vastanneetkaan toiveita. Mikään epätoivoinen projekti ei omanikaan oli, tuppaa vain menemään hieromisen puolelle nuo kunnostukset. Tarkoitukseni ei ole tehdä mitään täysveristä offroad-vehjettä, vaan pikemminkin semmoinen millä saa haettua veneen trailerilla hankalammastakin paikasta ja ajella huonokuntoisia metsäteitä ilman että tarvitsee pelätä paikkojen hajoamista tai kiinni jäämistä...

Linkin takana muutama oma projekti-kuvani.. kunhan saan homman kuntoon, niin varmaankin julkaisen selitysten kanssa noi kuvat jossain päin nettiä: http://picasaweb.google.com/tommi.loponen/LRDiscovery

Jos tulee kysymyksiä tai muuten vain iskee epätoivo, niin voit ottaa yhteyttä suoraankin asian tiimoilta..
Voisi olla pari vinkkiä osien hankintaan sekä tarvittaessa osaavien huoltojen löytymiseen..

-t-

Vastaa lainaten