Ok, piti ottaa auto työn alle kun se alkoi nyt hukkaamaan tota vettä reilummin. Aikaisemmin se ruikki ihan pieniä määriä...
Ylimääräinen kannatiivistekkin oli tallilla, joten päätin ottaa koneen auki ja kas kummaa kansipahvi oli ihan iskussa. Ei tullut tosin hirveänä yllätyksenä, kun muita oireita vialliseen pahviin ei ollut. Noh, ei muuta kun uus pahvi tilalle ja kone nippuun...
Seuraavaksi otin paisarin irti ja pyörittelin sitä hiukan. Näytti olevan ihan ok. Päätin kuitenkin lyödä korkin kiinni, tulon tukkoon ja tulppa adapterilla paineilmaa lähdöstä sisään (n. 1bar). Heti alkoi pieni suhina (osa korkista) ja kyljistä näkyi pienen pienet halkeamat. Sieltä se paskiainen ruikki sitä vettä kun painetta oli tarpeeksi...
Näytin säiliölle vähän kolvia ja jesaria niin ainakin testiajon jälkeen ei ollut karannut vettä mihinkään. Pitää hakea uus paisari huomenna... Oli ilmeisesti mun oma alumiinipanta tekele mennyt liian kireälle ja halkaissut ton säiliön...
Tällainen ratkaisu tällä kertaa...
|