Näytä yksittäinen viesti
  #887  
Vanha 04.09.2007, 05:23
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Napauta varovasti vasaralla ja tuurnalla tapit kytkinkoppaan päin. Älä tuhoa siinä olevaa "sovitetta". Ne jää yleensä jompaan kumpaan puoleen kiinni irroituksessa. Koppa mahtuu pois vaikka vauhtipyörä on kiinni. Se on vaan vähän tarkan oloinen.

Samalla kannattaa tarkastaa kytkinkopan kunto halkeamien varalta. Halkeamat ovat mahdollisesti vauhtipyörän kohdalla kopan yläosassa.

Takaisinasennuksessa ainakin mulla ne on ollut lohkossa kiinni. Käytä mahdollisimman pitkiä pultteja kopan kiinnityksessä. Joskus on ollut liian lyhkäisiä pultteja, ja niillä saa suhteellisen herkästi kierteet uuteen uskoon. Pitemmät pultit saavat pohjalta vielä vähän lisätukea. Varmuutta ei ole koskaan liikaa. Ainakaan näissä vehkeissä.





"Älä sure sitä. Moni meistä pitää yhtä päätä, mutta montaa mieltä."

YUP: "Mitä Luoja teki ennen kuin loi maailman"
Vastaa lainaten