Ei jaksais alkaa tarkemmin selitellä,mutta esim. 1mm. aurausta tarkoittaa että rengas auraa 1 millin. Yleensä on tapana ilmoittaa myös yhteiauraus,tässä 1 millin tapauksessa se on 2mm. Toleranssit ilmoitetaan esim. -1mm. viiva +3mm. joten siihen väliin tarttis saada auraus sattumaan. Asteina sama homma,eri mittayksikkö. Tehtaan antamat ohjearvot pätevät vain alkuperäiseen rengas/vanneyhdistelmään,ulkoreunasta kun koneet yleensä mittaavat niin leveällä vanteella laitetaan hieman vähemmän pysyen kuitenkin ohjearvoissa. Yleensä. Helpoin homma säätää on mennä liikkeeseen jossa IP tai vastaava kamerä/peili systeemi ja avot. Etellyttää tietty hieman asentajan mielenkiintoa kun kyse on alkuperäisestä poikkeavasta kombinaatiosta pyörien osalta. Ite ku mittaa ni liidulla merkki renkaiden ulkosyrjään ja viiva vaikka kynällä siihen. Mitta edestä ja takaata,ja säätö. Sanoisin vaikka en mitään tiedä että 2mm aurausta on tarpeeks. Siis puoleensa. Haritusta en kannata takavetoiseen laittaa,auraushan on käytännössä vaan sitä varten kun renkaan tarkoitus on rullata suoraan. Takavetoisessa etupyörä kun ei vedä vaan pyrkii pyörimään oman akselinsa ympärillä,aurauskulma korjaa tilanteen. Etuveto taasen vetää jolloin haritus korjaa sen homman.vaikka ei ed. mainittu ketään kiinnostaisikaan,siinä se lukee.
Ari W.
In MUD we trust.
|