Team Takis P7 (Oranssi Toyota BJ V8) kiittää järjestäjiä ja kilpakumppaneita mukavasta kisasta.
plussat jo tulleetkin aiemmin esiin. +++++++++
Parannusehdotus koskee traileriparkissa nukkumista.
Tulevaisuudessa voisi laittaa läpi yön agrekaattia käyttävät porukat vierekkäin, jotta pääsevat kilpailemaan desibeleissä.
Samoin autoa läpi yön käyttävät heti agrekaattiporukan viereen.
Sitten me hieman hiljaisemmasta yöstä nauttivat autoilijat ja telttailijat omaan rauhalliseen nurkkaukseen.
Ei siis varsinaista miinusta lainkaan, koska tuo yöpymisongelmahan
on jokaisessa tapahtumassa, lajista riippumatta.
Toinen parannusehdostus koskee varaosapalvelua. Sinne voisi hommata räikkawarneja hyllyyn, jos vaikka sattuu menee rikki kesken kisan.
Samoin ei haittaisi, jos hyllystä löytyisi n.45mm jäähdytysletkun pätkiä.
Kisaraportti:
Kisaan lährettiin periaatteella, että kaikki rastit otetaan, mitä eteen tulee välittämättä pisteistä. Tarkoituksena oli edetä rauhallisesti ja varmasti, jotta varmasti saa ajaa 24h. Tähän asti on tullut ajettua 33" renkaisilla autoilla ja nyt ekaa kertaa 38.5". Suunnistimme lähimmälle eteläpuoleiselle rastille ja siittä eteenpäin.
1. vika tulikin sitten jo toisella rastilla, kun flektien sulake posahti, vika oli nirhautuneissa johdoissa, joka korjattiin offiteipillä sulakkeen mentyä uudelleen 50 metrin ajon jälkeen.
2. vika tuli n.14:30, kun alavesiletku tiputteli vedet pihalle.
Korjattiin lyhentämällä jo muutenkin vähän naftia letkua.
3. vika havaittiin n.15:30 rastikuvaa otettaessa. Broidi huomasi jotain outoa vasemmassa takanavassa. Kas, HJ61 vetari oli 10cm liian ulkona. Oli menneet siis pultit poikkikatki. Korvattiin vetari offiteipillä ja ajettiin huoltoon tiirailemaan HJ61 autoja jotka oli parkissa, josko niistä saisi lainattua osia kisan ajaksi. Lopulta löytyi paikallinen herra, jolla oli pellollaan varaosa HJ60. Käytiin 15km päässä purkamassa takanapa ja vetari. Pankkiautomaatin kautta takasin vaihtamaan osat kisa-autoon. Takasin kisaan n. klo 22:00.
2B. vika huomattiin 22:02. ajettiin uudestaan halliin, tarkastamaan pyörien laakerit, kun muistettiin että jotain outoa oli välillä ollut siirtymillä. Laakerit olivat ok. mutta se alavesiletku vuoti taas. Oli sen verran nafti, että olin epähuomiossa laittanut liian huulille. Korjattiin. lähdettiin takasin kisaan n. klo 22:15.
4. vika tuli n.00:30. kun normivinssauksessa räikkäwarnista meni akseli poikki ja jarrusysteemi rattaineen meinasi pudota uralle.
Oltiin tulossa takaisin tielle ja 10m vinssaus puuttui enään.
Original luokan autoja kävi kääntymässä, mutteivat uskaltaneet tulla vinssaamaan, höh. Lopulta tuli isomman luokan auto, ajoi eteemme ja vinssasi meidät irti urasta. Iso kiitos avusta, en muista auttajista
muuta kuin, että keltainen oli auto ja räikkä keulilla.
2C. vika havaittiin kun tultiin uralta takaisin tielle n. klo 02:00. Alavesiletku ei pysy ehjänä, koska on liian lyhyt. Ajettiin taas hallille.
Maaliin saavuimme n.klo 0400, kun ei mistään löydetty sopivan kokoista vesiletkua, eikä räikkäwarniakaan saatu keneltäkään ostettua.
Kisa aiheutti itselleni pienoisen ongelman. Miten ihmeessä saisi suzukiini ja Jeeppiini sopimaan oikean kokoiset metsärenkaat...
Ennen sopivilta tuntuneet 33" on kyllä aivan liian pienet metsään.
Joukka
-
www.fjdc.org www.PaHaMa.com
- sekä Jeep ZJ, kun haluat purjehtia mukavasti mättähältä mättähälle.
Edited by - Joukka on 28/08/2007 10:47:48