Viestiketju: TML 2007 200 pts rasti
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 27.08.2007, 10:58
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Laitetaas tänne jatkoksi vähän kuvia ja mietteitä kisasta.

Kiitokset Offroadtarvikkeelle/Lipposille ja kaikille kisan tekoon osallistuneille. Hienosti järkätty kilpailu ja negatiivista sanottavaa on vaikea löytää. Iso plussa saunarekasta sillä suouimisen jälkeen se teki tosi eetvarttia vaikka suihkusta ei enään vettä tullutkaan. Eksoottinen tanssija ja olut teltta oli ihan mukavia boonuksia nekin. Ruokailuista en tiedä kun emme niitä ehtineet tarkistaa.

Kisareissu oli yhtä vastoinkäymistä alusta asti. Vetoautona toiminut suburban nikotteli jo matkalla. Jossain vaihessa siihen vaihdettiin joku anturi kun ahdot alkoi temppuilemaan. Muutaman kilsaa ennen Juukaa se sitten hyytyi täysin. Joku musta boxi oli kyrvähtänyt. No onneksi Heinosen Ilellä oli sellainen varaboksi mukana ja matka jatkui. Tosin suben perässä ollut iironsian hiluksi oli sitä ennen ajettu jo kisapaikalle että ehdittiin katsastukseen.

Katsastus meni ihan jees. 37 boggerit meni taas rimaa hipoen läpi. Muutama rengas meni ok mutta muutama kanitti. Rengaspaineen oli tosin sekalaiset. Pääkaareen jouduin poraamaan tarkistureiän mutta muuten kaikki ok. Kisanumerot muuten karsiutui jo ensimmäisellä siirtymällä pois. Laitettiin sitten ne ilmastointiteipillä kiinni niin jo alkoi kestämään.

Kisaan lähdettin hyvin mielin ja ekaksi ajateltiin hakea kaikkein läntisin alue. Sinne sai sahata noin 30km päällystettyä tietä. Loppumatkasta bj alkoi pöllytellä sinistä ja ahdot hävisi mittarin mukaan. Ihan hyvin vielä tuuppasi joten luultiin autokaken ahtomittarin antautuneen. Juuri kun saavuttiin rastialueelle kääntyvälle hiekkatielle niin auto otti öljyhullut ja joudutiin sammuttamaan se vaihteella. Sitten vaan tutkimaan niin turbohan se oli jysähtänyt. Laakeri paskana ja ahtosiivistä puuttu jo palasia. Aika himpulla oli ettei luovutettu jo tähän. Onneksi muutettiin mieli ja jatketiin turbon ohitusleikkausta. Muutaman tunnin ähellyksellä koneet saatiin tulille ilman ahdinta. Katkesi vielä syötön säätö ruuvvi siinä ähellyksessä ja ajeltiinkin sitten melkosen mustan savun saattelemana osa kisaa. 200 pisteen rastin alueelle saapuessa alkoi öljyvahti sammuttelemana konetta ja päätettin lähteä vaihtamaan tiukempaa tavaraa tilalle. Lipponen tulikin alueen sisääntuloratilla vastaan ja kertoi että se suljettu jonkun tienkäyttö epäselvyyden vuoksi. Ilmeisesti alue kuitenkin taas aukaistiin myöhemmin? No vaihdettiin sitte Lipposen talilla suodatin ja uudet jäykät 10-30 öljyt sisään. Jo alkoi löytymään sen verran öljypaineita että koneet pysyi tulilla. Päätettiin sitten lähteä eteläisille alueille tutkailemaan 100 pisteen rasteja. Hyvin meni niin kauan kunnes saavuttiin 100p rastille nro 45. Rastille mentiin helposti mutta virhearvioinnin kautta yritettiin vetää pelit ylös etukautta. Ainoa oikea vaihtoehto olis ollut takavinssillä pois. No aikamme siinä vedettiin kahdella pylpyrällä eteenpäin kunnes se vaihtoehto alkoi näyttää mahdottomalta. Ajateltiin tulla takavinssillä sittenkin pois. Yritin kelata vaijeria ulos mutta valot vaan himmeni eli jossain oli oikosta. Releboxi oli veden yläpuolella mutta muuten koko takaloosteri ja itse vinssi oli veden alla. Taakseppäin ei siis päästy. Auton edessä mieletön massa suota ja renkaat linkussa niin että kuskipuolen rengas oli maksimiulosjoustossa suossa. Oltiin kaikki märkiä ja alkoi tulemaan kylmä. Itsekkin hulahdin napaa myöten suohon ja mm. kännykkä täynnä vettä. Muita kilpailijoita ei näkynyt missään moneen tuntiin. Kone ei oikeen käynyt hyvin, kytkin temppuili, sokka poikki etu vinssistä (tai ainakin luultiin niin), lataus hävisi jossain vaiheessa jne. Päätettiin sitten löydä peli poikki koska mielestämme aikaisempien vastoinkäymisien kautta mahdollisuudet menestyä oli jo menetetty. Soitettiin Lipponen apuun ja pari tuntia sekin sai meitä vetää pois ja ainakin etuvinssistä meni releboxi ennekuin oltiin kuivilla. Toinen etulokarikin jäi suohon. Päästiin sitten suosta ylös niin lataus palasi, etuvinssi toimi moitteitta ja takavinssikin veti? Eli itsestään korjautuva tojota. Harmillista oli että ulkopuolinen apu aiheutti hylsyn. Hitsi pitäisi olla säännöissä niin että ulkopuolinen apu aiheuttaisi vain ko. rastin pisteiden menetyksen mutta kisaa saisi kuitenkin jatkaa (sen verran kuitenkin rahaa kiinni joka kisassa että vituttaahan se kesken jättää). Kylläpä teki sitten hyvää käydä saunarekassa ja vetää kuivat vaatteet päälle. Jo tästäkin useamman tunnin kylmässä kärvistelystä palkintona on nyt mojova flunssa ja kuumeinen olo.

Oltiin kerätty 32 rastia ja pisteitä 555. Nämä olisi jo riittäneet modin 8. sijaan. Vituttaa kyllä kun piti kämmätä se 45 rasti sillä muuten olisi ollut vielä 8 tuntia aikaa nostella sijoitusta.

Sitte vähän kuvia

Vekkuli oikoreitti. Joku spede on tehnyt mielettömän työn ettei tätä tienpätkää käytettäisi? Olis hauska tietää mikä tarina tämän takana on? Tie on kaivettu todella monesta kohtaa poikki, hiekkakasoja ja kiviä keskellä tietä??


No mikäs on kun vehkeet ei etene vaikka renkaat on maassa. Pohjasta kiinni ton oikoreitin lopussa.


50 pisteen rasti


Kota rasti


Vastaa lainaten