Lainaus:
quote:
Katos. Unohtuipa sitten mainita että öljy oli myös aikamoista litkua, joten sinne on ainakin vettä päässyt.
|
Öljy on harmaata käytön jälkeen? Jos on, älä käytä konetta yhtään, koska veden mukana oleva glykoli saa aikaan nopeasti laakerivaurion. Vaihda ainakin öljy, että näet, tuleeko siihen vettä uudestaan. Jos jäähdytysneste pääsee öljyyn, alkaa kuulua koneesta ensin naputusta, ihan kuin olisi liian suuret venttiilinvälykset ja sitten myöhemmin kolkotusta. Sitten laakeroidaan alakertaa uudestaan ja huonommassa tapauksessa koneistetaan kampiakselia seuraavaan alakokoon ja etsitään sinne kissojen ja koirien kanssa jostakin ylikokolaakereita. Kustannusarvio näyttää äkkiä siltä, että purku tai paalain on pian houkutteleva vaihtoehto.
Eihän se vaan ole päässyt jäätymään seisonnan aikana?
Jos paisarissa ei kupli eikä se haise korkin alta nuuskittuna pakokaasulta, on jossakin vesi- ja öljytilojen välillä vuoto, jos kerran sitä vettä siellä öljyn seoassa reilummin on (se harmaa tai kermainen väri). Kansipahvissa varmaan, kun tuskin se minkään märkäputkikone on. Eihän siinä mene öljynsuodattimelta tai muualta öljyletkuja jäähdyttimelle, eli ettei ole koneen jäähdytysnesteellä toimivaa öljynjäähdytintä? Jos on, niin se on yksi mahdollinen vuotopaikka.
Onkos jäähdytysneste yhtään öljyisen näköistä, kelluuko rasva pinnalla, jos taskulampulla paisarin korkista pintaa valaisee?
EDIT: ajatusvihre...
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Edited by - JiiPee on 24/08/2007 09:54:17