Näytä yksittäinen viesti
  #35  
Vanha 23.08.2007, 16:25
oltzi:n Avatar
oltzi oltzi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.05
Sijainti: merijärvi, Finland.
Viestit: 153
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Perskule kun hajos BJstä laturi (HJn laturi ulkosella säätimellä). Amppeerimittari olevinaan näyttää jotain latausta mutta jännite pysyy koko ajan samana kun mittarilla mittaa. Onkos se niin että jos pelkkä säädin hajoaa niin voltit nousee aina ylös? Ilmeisesti siis itse laturissa vika. Säädin on joku boschin elektroninen. Voikohan tota säädintä jotenkin testata/mitata että toimiiko se?

Kattelin että projekti hjssa olis sisäsellä säätimellä oleva ilmeisesti hj-61 laturi. Täytys varmaan sitä sovittaa että onko vaihtokelpoinen berttaan. Tuli kyllä mieleen ostaa uus tehdaskunnostettu 61 laturi joka kuulemma maksais jotain 140€ luokkaa mutta tuleekos siinä sitä alipainepumppua ollenkaan mukana kun ilmeisesti 60 pumppu ei käy 61 malliin?

onko tietoa pystyykö tuota boschin säädintä mittaamaan? 3napanen liitin D+ D- ja DF merkinnät. ja seuraava kysymys, voiko tuon diodi sillan ottaa 12v laturista ja laittaa 24v, kun tuossa 24v laturissa +puolella diodit vuotaa, ja ois -88 diesel corollan laturi 12v mistä ehkä sais diodi sillan ,jos diodit on saman kokoset.


21.11.07
nyt ois laturi hommattu, hj-60 vm -90 sisäisellä säätimellä, minkä kokoiset sulakkeet vaatii johtojen väliin? kuva http://kuvablogi.com/nayta/iso/img774819.jpg
valkoseen jatkuva jännite, ja punaseen virtalukon käyntikarvan takaa? ja pitäskö nuo johdot löytyä tuosta 3-napasesta liittimestä joka on aiemmin mennyt elektrooniselle jännitteen säätimelle (bosch)?



Edited by - oltzi on 21/11/2007 21:00:06
Vastaa lainaten