Lainaus:
quote:
Eipä tommonen lankavastus paljon muuten voi mennä rikki kuin että lanka katkeaa.
Tarkkoja arvoja tärkeämpää on, että väli + -> K johtaa ja vastus on suurempi kuin välin C -> K. Ja ettei mikään napa ota maahan.
Ideahan tossa on seuraava. Normaalisti sytytysvirta kulkee + sisään ja K:sta puolalle. Kun startataan niin startin solenoidi antaa plussan C:hen ja näin se välillä + -> C vastus ohittuu ja simbsalabim, starttauksen aikana on parempi kipuna.
|
Nostellaas vähän vanhaa.
Mulla tuossa etuvastuksessa on ihan ok lukemat, pöyrii siellä 1.5 ohm tietämillä, ja näyttää aika samalta kun Revolverin etuvastus. Auto tosin lähtee käymään erittäin kiltisti, käy kaikilla kolmella pytyllä, kuten aina ennenkin. Mutta etuvastus hehkuu ihan punasena ja savuttaa kun savi ja pöly palaa päältä, teoriassahan vastus kuitenkin toimii. Pitäiskö vastus vaihtaa (no tietenkin pitää, mutta..) vai onko vaan oikarissa? Jos lyö maihin, niin varmasti alkaa kuumentua.
Ei tietoa ton vastuksen tehon kestosta jos vaihtais hieman nykyaikasempaan vastukseen?
-----------------------------------------------------
UAZ 5D STW 315126-01-4X4/2380