Näytä yksittäinen viesti
  #15  
Vanha 16.08.2007, 19:43
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
quote:
[Täyden veron pakussa ei myöskään tarvitse huoltoautovarustusta eikä 80-lätkää.

/* Life Begins at 35" */
Ei tarvitse myöskään huoltoautossa 80-lätkää, jos airbag + abs-jarrut. Sataa saa ajella.

Lainaus:
quote:
Haa, ajankohtainen asia.
Mulle on tulossa just saksasta KDJ 95 vm. 2002.

Meininki oli rekisteröidä se 2 paikkaiseksi pakettiautoksi.
Tiedätkö MaTTi, miten verotus tässä tapauksessa menee, kannattaako tehdä mieluummin huoltoauto?
Kuten jo edellä mainittiin, huoltoautona pääset noin puolella veroilla, mutta ei ole mahdollista muutoskatsastaa takapenkilliseksi eli henkilöautoksi tai kaksikäyttöpakettiautoksi. Riippuu haluatko maksaa tuosta optiosta.

Lainaus:
quote:
Kun auto on saapunut Suomeen, Westmac tullaa ja katsastaa sen valmiiksi nimiini, veroja odotan joutuvani maksamaan 10-12 tonnia, käsittelyaika tullissa tällä hetkellä kuulemma pari viikkoa.
Käsittelyaika on ainakin täällä etelä-Suomessa hyvin lähelle 3 kk.

Tässä on jäänyt puimatta tämä kolmas vaihtoehto huoltoauton ja henkilöauton lisäksi; täyden veron pakettiauto. Itse tullasin tuon KZJ90:n täyden veron pakuna ja mielestäni pääsin halvemmalla kuin jos olisin verottanut hlöautona.

Syynä se että pakettiautojen verot lasketaan aina myös vastaavan uuden hinnan perusteella, henkilöautoissa vain jos käytetyn ajoneuvon verotusarvoa ei vähäisten markkinatietojen vuoksi voida määrittää. Laskukaava on myös hieman erilainen, ja muuttui vielä entistä kannattavammaksi viime vuodenvaihteessa (ikävähennys kasvoi 0.8-1.0% ja verotusarvon laskuprosentti muuttui 85-72%). Halvemmaksi versioksi, ja siis verotuksen perustaksi omassa tapauksessa tuli juurikin tuo uuden vastaavan hinnasta laskettu nykyisin jäljellä oleva veron määrä.

Kannattaa lukaista tämä: http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/...t/020_2007.pdf

Täyden veron pakunhan voi muuttaa henkilöautoksi ilman veroseuraamuksia ja myös rekisteröidä suoraan 2-paikkaiseksi normaaliksi pakettiautoksi tai takapenkilliseksi pakettiautoksi, jonka ajoneuvoryhmä on kaksikäyttöauto. Kaksikäyttöautonahan on dieselvero sama kuin henkilöautona. Vakuutuksissa säästää tosin yleensä jonkin verran.

Eli mun vinkki: verota pakettiautona, oli se sitten normaali täyden veron 2-paikkanen, täyden veron kaksikäyttöauto tai sitten alennetun veron huoltoauto.

_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90






Edited by - -MaTTi- on 16/08/2007 21:08:14
Vastaa lainaten