Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 14.08.2007, 17:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.065
Perusasetus

3.5.1993 jälkeen käyttöönotettun maasturin saa muuttaa pakettiautoksi, jos ja kun täysi autovero on maksettu. Vain etupenkit paikoillaan d-vero on pieni, takapenkki paikoillaan auto ristitään ajoneuvoryhmältään kaksikäyttöautoksi, jolloin d-vero pompsahtaa hlöautolukemiin. Kantavuutta vaaditaan väh. 545 kg, että kaksikäyttöpakettiauton saa rekisteröityä 5:lle. Vakuutusmaksut on yleensä halvemmat.

Uudempikin kannattaa siis rekisteröidä suoraan huoltoautoksi, jolloin autoveroa kannetaan alennetun veron mukaan (35 %) eli samalla kaavalla kuin normaalit 23 §:n mukaiset pakut (esim. Hilux, Hiace, Transporter yms). Mitä uudempi auto, sitä suurempi rahallinen säästö.

KDJ95 vs. KDJ120 (tämä "uusi"): sama moottori, samankaltainen alusta (120-sarjalainen tehty enemmän painoa säästellen, mm. tukivarret). Uudempi tietty himpun hiljaisempi, enemmän bägejä, yms. pientä säätöä. Ainahan ne jotenkin on parannettu edellismallista, mutta yleensä aina "maasturimaisuus" tuppaa kärsimään (on muovista astinlautaa ym.).

_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Vastaa lainaten