säädin on ehjä. testasin tänään toisella säätimellä ja sama ilmiö. eräs vanha sähkö "guru" tuolla töissä veikkasi palanutta diodia sit se alkoi selittämään että: virta pääsee suoraan (hepreaa) käämin läpi (lisää hepreaa) ja sen takia jännitteen säätimen toinen kärki vetää ja siitä johtuen latauksen merkkivalo ei pala missään vaiheessa. soitin hiralle ja sain selville että diodi paketti maksaa 50e ja sit jos vien sen pelkän laturin sinne korjattavaksi työn osuus on 100e ja jos vien koko auton se työn osuus on vielä enemmän. mietin jo tuota diodi pakettia mutta tulin siihen lopputulokseen että, menen toyotan merkki liikkeeseen ja ostan sieltä tehtaalla huolletun laturin ja annan vanhan vaihdossa. hinta 175e
***Kuopiossa toyotan merkki liikkeessä halvimmat laturit vaikka ei äkkiä uskoisi
hiralla kalleimmat
Edited by - revu on 14/08/2007 18:40:26
|