Viestiketju: suburban!!!
Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 13.08.2007, 14:52
Kojo Kojo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.04
Sijainti: Nurtsijärvi, Finland.
Viestit: 118
Perusasetus

No kerrotaan nyt jotain kun kerran on sitä kokemustakin..

10tkm on öljynvaihtoväliks moottorille vähän pitkä, dieselissäkin kun se öljytilavuus on max 7 litraa, suositukset vaihtelee vähän lähteen mukaan, mutta ovat haarukassa 5000km-5000 mailia. Öljyistä on niin monta mielipidettä kun on vaihtajaakin, mutta itse olen ajanu iät ja ajat nesteen synteettisellä kuorkkiöljyllä, olikohan se nyt tyypiltään neste turbo LXE 10w-40. Lootaöljyjä oon vaihdellu tohon käyttikseen kerran vuodessa, ja sielläkin on pyörinyt nesteen liemet, atf-x kohtuu halpaa 20l kannussa ja ihan hyvää synteettistä tavaraa.

noita vuosimallei kun mietitte niin pari perusjuttua:
-Metroauton tuomat "suomiautot" on joskus rekisteröity ylivuotisina, siis paprussa lukee esim 95 ja onkin 94 malli. Tuntomerkkejä:
-92 oli eka "uudempikorinen"
94 tuli turbodieseli (sähkösesti ohjattu ruiskupumppu josta riittäs juttua)
-95 vaihtu sisusta (uudessa pyöreämpi kojelauta ja selkeemmät mittarit yms)
-95 loppuvuonna ja uudemmissa valmistetuissa on ilmastoimmim kompura kuskinpuolella tässä kohtaa tais tulla myös obd-II (eli tietsikka vaihtu)
-joskus 97 paikkeilla tuli tuplatermostaatit yms sälää joista ei suomen kuumuuksissa liene mainittavaa hyötyä
-8 pulttiset akselit on kestävimmät ja täyskevennetyt (yleensä KA versio.)


-Ei se vielä savuta pahasti, syöttöö isommalle!
Vastaa lainaten