Mikähän tuossa 12H-T:ssa on, kun meinaa sammua kytkin pohjaan painettaessa? Tämä tapahtuu ainoastaan silloin, kun kierroksia on yli n 1500rpm ja esim vaihtaa vaihdetta isommalle tai pysähtyy liikennevaloihin. Jos antaa kierroksien laskea lähes tyhjäkäynnille ennen kytkimen painamista, kierroksien notkahdusta ei tapahdu.
Tyhjäkäynti tippuu sekunniksi kahdeksi niin pieneksi (arviolta 400rpm), että noin joka kymmenes kerta kone sammuu (ei ole mukavaa esim mutkassa).
Mikäli kone ei sammu, normalisoituu tyhjäkäynti siihen 800rpm välittömästi.
Onkohan sillä jotain vaikutusta, että polttoaineen paluulinja yhtyy t-haaralla imulinjaan välittömästi ennen siirtopumppua? En kyllä oikein usko.
Kuuluuko esim alipainejärjestelmän jotenkin korjata tuo notkahdus vai voisiko vika olla pumpun säädöissä tms?
Ja tämä ei liity sammutusläppään, koska sama ongelma myös silloin, kun läpän alipaine ei ole kytkettynä.
HJ 60 -82, 12H-T