Näytä yksittäinen viesti
Vanha 01.08.2007, 21:29
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Perusasetus

Fiskari kirjoitti; "Itse olen tuolta rallin puolelta tänne siirtynyt ja voin vakuuttaa että mitä räyhäkkäämmäksi laji muotoutuu, niin sitä vaikeempi on saada lupaa kilpailuille ja harjoiteluille. Rallissa sentään tiet saadaan lanattua ja jäjet siivottua, mut tässä lajissa se ei kertakaikkiaan onnistu."

Eipä se tuolla rallin puolellakaan oikein onnistu vaikka itse tie saadaankin lanattua ja sorastettua niin metsään ja pelloille lentänyt sora jää kuitenkin jonnekin muualle! Jälkityö on lähinnä kosmeettinen puhumattakaan tienvarren asukkaille rallista aiheutuneesta kulkurajoituksista, melusaasteesta, pölystä ym muista hankaluuksista!
Suunnistuskisan aiheuttamat vauriot joita toki maastoon tulee häviävät vähitellen itsestään ja maaston "rikkominen" antaa myös kasveille ja eliöille kasvupohjaa jota muuten ei syntyisi, kuten SS tuolla aiemmin selosti. Suunnistuskisasta ei alueen asukkaille juurikaan aiheudu rajoituksia eikä sanottavasti meluhaittaakaan, jollei nyt ihan majoitus/ravitsemusalueiden vieressä satu asumaan:-))

SS:lle noista katsastuksista sen verran, että kylläpä nuo kisapelit, tarrakilpisetkin tulee olla tieliikennekatsastettuja! Katsastus vain tehdään AKK:n määräämillä katsastusasemilla tiettyjen katsastusmiesten toimesta! Eli vaikka eivät ole kilvellisiä niin muutoskatsastettuja niiden tulee sääntöjen mukaan olla! Jopa noissa Autoslalom-kisoissakin nuo "unohtuneet" muutoskatsastusjutut (renkaat, moottori) aiheuttavat kisasta sulkemisen olipa sitten tarrakilpinen tai kilvellinen ajopeli!
Inhorealisti

Edited by - Byrocrat on 02/08/2007 12:51:26