Veikkaanpa et tulee väkisellä sääntömuutosten aika, kun laji kasvaa ja varsinkin autojen varustelu, rengaskoko ja teho lisääntyy. Käy varmuudella niin et, uusia ajoalueita ei enään löydy ja vanhatkin sattaa olla kohta tiukoilla saada uuteen kisaan. Näin ainakin vois hyvin olettaa kun seuras tuota Lapin kisaa ja näki kuinka koskematon suo muuttui mutavelliksi leveältä alueelta. Eikä vähiten noiden muutamien isorenkaisten ja tehokkaiden kulkineiden ansiosta, joiden jäljessä olikin jo aika turha yrittää samaa uraa... Siis käytäntö oli, et isoilla irokeilla tms. suot velliks ettei muilla ole voittokahinoihin asiaa... Näin kun jokainen alkaa autonsa rakentaan niin voip olla että saadaan kisat järjestää kohta hiekkamontuilla FormulaOffroadin tapaan.
Siis mielestäni lajin tulevaisuuden turvaamiseksi ainut keino on palata askel tiukempaan suuntaan ja sallia kilpailuihin ainoastaan TIELIIKENTEESEEN HYVÄKSYTTYJÄ AJONEUVVOJA, siis vain autoja ja renkaita joiden tieliikennekatsastus on voimassa. AKE:n erikoisluvilla rakennellut Modifieldiin, Stanu ja orkkis ennalaan ja Prototype kokonaan pois!
Itse olen tuolta rallin puolelta tänne siirtynyt ja voin vakuuttaa että mitä räyhäkkäämmäksi laji muotoutuu, niin sitä vaikeempi on saada lupaa kilpailuille ja harjoiteluille. Rallissa sentään tiet saadaan lanattua ja jäjet siivottua, mut tässälajissa se ei kertakaikkiaan onnistu.
Sit toinen seikka mikä on pistänyt ihmetteleen, et miks ihmeessä autojen sallitaan ajaa täys 24 h putkeen ja mönkkäreiden on pidettävä pakollinen tauko? Eikös ne kuitenkin samanlaiset ihmiset omine fyysisine ominaisuuksineen edelleen molempia aja? Siis milestäni myös autoille olis hyvä laittaa pakollinen levädys tauko, ei tarttis välttämättä ihan niin paljon rastejakaan ku lyhenis kisa vähän?
Tämä nyt on vaan mun milipide asiaan ja herneet saa vetää nenuun!!!
|