Se mitä itselle tuosta vari-lok systeemista selvisi on se, että on siis tosiaan jonkinsortin hydraulinen luistonrajoitin. Itse systeemi millä toimii ei oikein selvinnyt, mutta se kuitenkin että siellä on "paineenpäästöventtiili", joka siis aikaansaa sen että jos vääntöä yhdelle puolelle tulee likaa, niin silloin päästää lukon "auki" että ei paikat hajoa/ pysyy ajettavana. Toisin sanoen ei ole 100% lukko, vaan päästää huonommin pitävän pyörän sutimaan aina jos vääntöero vetoakselien välillä on liian iso.
Varmaan ihan hyvä systeemi katuajossa, mutta kuulostaa siltä että metsäkäytössä hyöty on kohtalaisen olematon. En tosin tiedä millaisella vääntömomenttierolla avaa lukon, mutta uskoisin olevan jotain 25-50% välillä. Tuon ikäisisssä ei vielä edes tainnut olla uudempaa nelivetosysteemiä saatavana, jonka periaatteessa pitäisi pystyä ohjaamaan veto lähes aidon kytkettävän lukon tapaan pitäville pyörille.
Kyllä mall crawlerillakin pääsee.
|