Okeiokei.. Ymmärrän kyllä LaaLaan pointin täysin. Siksipä osoitankin tämän alun nyt suoraan LaaLaalle. En vittuillakseni. Siihen minulla ei ole varaa.. Olenhan kuitenkin harrastaneisuutta ajatellen nöösipoika häneen verrattuna.. Siis ihan oikeasti. En ole esimerkiksi ajanut Venäjällä, missä mielestäni ihan oikeasti on yhdet tämän pallonpuoliskon haastavimmista reiteistä.. Eikä tuo minun liskuni mahtais sellaista viikon reissua kestääkään.
LaaLaa:
Olet ajanut offia niin paljon ja niin monenlaisissa olosuhteissa, että kunnioitan mielipidettäsi tässä asiassa. Uskon, että sinulla ja teidän sakilla on taito hallussa ja järki päässä myös näiden "roikkumisien" suhteen. Teillä on kenties porukka käynyt jo senverran tutuksi, että suunnilleen tiedätte, mitä pitää minkäkinlaisessa tilanteessa tehdä. Mutta nyt tulee sitten pikkuinen pointti, jota ehkä et ole huomannut.
Kaikki offarit, jotka osallistuvat tuollaisiin kisoihin, kuten LT, eivät välttämättä ole ihan niin kokeneita tai toimi samalla tavoin tietyissä tilanteissa. Eli joukossa on varmasti paljon kokemattomampia kuljettajia.. Varmasti jopa minua kokemattomampia. Kun tuohon mahdolliseen kokemattomuuteen lisätään sellainen inhimillinen seikka, kuin väsymys ja sellainen jollain tapaa ärsyttäväkin piirre, kuin näyttämisen halu, niin soppa on valmis. Joidenkin mielestä on vain niin vitun coolia roikkua auton kyljessä sen roiskutellessa pitkin jänkää tai kömpiessä pitkin kivikkoa. Onpahan nähty sellaistakin materiaalia, jossa alarinteen puolella oleva kaveri ikäänkuin piti itseään kohti kallistuvaa BJtä "pystyssä"... Oliskohan tuo pysynyt, jos se päätti kaatua? Ja miten olisi mahtanut kannattelijalle käydä..?
Kisoja ajatellen nuo säännöt vaan pitää olla kaikille samat. Ei voida ajatella esimerkiksi niin, että modi- tai protoluokissa saisi roikkua auton ulkopulella ja pikkuluokissa ei.. Tai että porukka jaettaisiin kokeneisiin ja kokemattomiin. Se ei vain onnistu. Kaikkein helpoin ja turvallisin ja loppupeleissä järkevin ratkaisu olisi tehdä säännöt selviksi. Itse olen hieman herkkä suuri näille turvallisuusasioille. Turvallisuusasiat eivät kisoja tee sen tylsemmiksi, mitä ne nykyään ovat. En itseasiassa näkisi lainkaan pahana sitäkään, että Trophyssä olisi jopa sellaisia rasteja, joille ajettaessa olisi kypäräpakko.. Varsinkin avoautoissa.
Edelleen viittaan Australian poikien kemuihin. Siellä vain kertakaikkiaan kuskin ja kartturin on oltava vöissä ja kypärät päässä, ennenkuin auto liikkuu senttiäkään. Se on raakaa, mutta reilua. Kaikille kisailijoille on samat säännöt ja he ovat ne hyväksyneet.
Ja loppuselvyydeksi vielä, että TÄMÄ EI OLLUT VITTUILUA, EIKÄ ALENTAVAA PASKAA.
Kiitos ja Anteeksi
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.
www.nalle-offroad.com