Rastilistat voisi munkin mielestä jakaa sekä sähköisenä, että paperilla... kyllähän se parin tunnin naputtelusetti vähän hermoa raastaa. Meillä meni kolmen läppärin kanssa aikaa 2 tuntia kun väännettiin Lapland Trophyssä reittipistelistat valmiiks. Kuuleman mukaan pidempiäkin näpyttelykinkereitä olis kanssakilpailijoilla ollut. Periaatteessa siinä tapellaan vaan aikaa vastaan: mitä nopeemmin naputtaa, sitä pidemmät yöunet kerkeää ottamaan ennen kisaa. Meillä ne unet jäi kuuteen tuntiin ja jos listat olis saanu sähköisenä, olis kerenny nukkuu täydet 8 timmaa enne tiukkaa koitosta.
Mä olen saanu semmosen kuvan että suurin osa kilpailijoista käyttäs Ozia ja ainakin Lapland Trophyssä meidän naputtelemat Ozin rastipistelistat muotoa ".wpt" kelpas monelle kanssakilpailijalle siinä lähdön tiimellyksessä. Varmasti kattaa yli 80% kilpailijoista jos listat on saatavilla Oziin ja Magellaniin soveltuvina tiedostoina. En sitten tiedä saako esim. rodeo driveen käännettyä rastilistat helposti ozin tai magellanin tiedostoista.
Mutta kunhan ne pistelistat saisi edes jossain sähköisessä formaatissa, ja vaikkapa USB jakona. Ainakin itse omistan USB-tikun jolla pystyn siirtämään dataa. Mielestäni ei kovinkaan vaativa taiteenlaji hommata semmoista, jos on osannut läppärin virtalähteineen ja ohjelmistoineen siihen autoon asentaa. Ei tietenkään huono idea avata wlanin kautta yhtä julkista kansiota josta rastipistelistan voisi imaista, siis semmoiset joilla tää wlan koneesta löytyy. Ei välttämättä ihan tasa-arvoista niitä kohtaan kenellä ei koneessaan USB-porttia tai wlan-korttia ole, mutta ei mun mielestä muita kisailijoita pidä rankasta siitä hyvästä että muutamilla on vanhat koneet! Vai onko jollain hirveä himo pitää siitä kiinni siitä tavasta että kaikkien on omatoimisesti naputettava ne rastit omille koneilleen?
Ja aloitusajasta mulla menee ääni tuohon klo 09:00 startille!
Elo kättelee remonttihansikkain
offroad.eimihikaa.com
|