Näytä yksittäinen viesti
Vanha 28.07.2007, 22:20
Guest

Perusasetus

"Perustuu omakohtaiseen kokemukseen LT:stä ja kuulopuheisiin Cooperista. Voi tietysti olla että mun rengas oli vaan turhan jämerä/leveä (265/75R16) kevytperäiseen 4Runneriin..."

Tossa tuli pari huomionarvoista pointtia: renkaan pintapaine alhainen auton painoon nähden, renkailla ikää jo jonkin verta vaikkei ajettu. Kilpailijat kehittää renkaitaan ja tuo malli on vissiin pysynyt samanlaisena aika pitkään.

Mulla ollu sellanen tapa, että teen talvirenkaista ajoissa kesärenkaita vaikkei ne kuulemma ole yhtä hyviä kesärenkaina kuin oikeat kesärenkaat. Logiikkani on tässä, että renkaan pito kriittisempi talvella, kesäisellä asfaltilla tai sadekelilläkään.

Näin tein myös w123 Mersuun, Hakkis 1:sistä kesärenkaat ja silloin uudet Neloset talvirenkaiksi. Ykköset ajoi asiansa mielestäni ihan kohtuullisesti kesärenkainakin. Luulisi, että suuri lamellimäärä on eduksi talvirenkaassa muttei niinkään siinä vaiheessa kun se päätyy kesäkäyttöön.

Kaveri hommasi Suburbaniinsa 295/75/16 BFG AT:t ilman nastoja. Talvipito tavallisilla teillä ei ollut vissiin ihan paras mahdollinen. Itse en päässyt kyllä talvella kokeilemaan. Kesä-, kevät ja syysrenkanaa vaikutti kuitenkin hyvältä. Äänikään ei ollut kova. Pehmensi kivasti hiekkateiden pieniä nimismiehenkiharoita ja pikkukuoppia. Suburbani vaan aika painava kun taisi omapainoa olla yli 3000, oisko ollut jotain 3300 tms, josta johtuu että siinä menee aika leveetkin renkaat.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten