Lainaus:
quote:
Auto otti ja lopetti käynnistymisen. Lähti muutaman kerran käyntiin niin, että kävi noin 1-2 sek huonoa tyhjäkäyntiä ja sammui. Sitten ei edes sitäkään. Vaikuttaisi siltä, että ei saa polttoainetta. Bensaa on. Pa-pumpun relevikaa on ehdotettu. Nyt pitäisi tietää missä se rele sijaitsee. Inchapella sanoivat, että sijaitsee konehuoneessa vasemmassa takanurkassa keulasta katsottuna. Manuaali ehdottaa paikaksi ECUn vieressä apparin penkin alla. Kirjan mukaan sen pitäisi olla sinisellä kannalla, mutta mun Rangesta ei löydy kuin mustalla kannalla olevia. Releet ovat 5-napaisia. Inchapella sanoivat, että siihen käy vain joku niiden rele ja maksaa 18 €/kpl. Motonet myy jotain 5-napaista vaihtorelettä 5.50/kpl. Onko tietoa mikä rele tuohon kelpaa ja mihin se pitäis laittaa? Mitenkä tuon releen toimivuuden pystyy toteamaan?
T: Jani
|
Sen releen pitäisi olla apparin penkin alla. Ainakin mulla oli. Tarkastapa vielä varmuudeksi puolan miinukselta ECUlle menevän johdon liitännät (kulkee ilmamäärämittarin juuressa olevan releen läpi - voit vaikka ohittaa sen releen laittamalla hyppylangan puolalta tulevan ja ECUlle menevän kannan väliin). Siitä tulee matolootalle kiekkatieto. Se voisi aiheuttaa vähän vastaavia oireita.
Bensapumpun toimivuuden selvität helpoiten ottamalla ilmanputsarin kotelon letkuineen irti ilmamäärämittarin juuresta. Laita virta päälle ja työnnä ilmamäärämittarin läppää varovasti auki jollain sopivalla meisselillä. Pumpun pitäisi tällöin käynnistyä. Jos näin ei käy, on joko pumppu tai rele sökö (voi tietty olla johtovikakin).
Älä anna suoraan virtaa pumpulle. Muistaakseni ECU säätelee sitä ja se ei ehkä taida antaa täyttä volttimäärää (en ole kyllä ihan varma). Vika voi olla myös pääreleessä tai ECUssa itsessään. Oletko milloin vaihtanut bensansuodattimen?
-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.9EFI Vogue, 1990
Edited by - TimoV on 17/07/2007 16:37:37