Hiukan pitkä juttu selittää mutta ota tuo uaz finlandin eka liite esiin. Selvitän samoilla numeroilla.
Johdon numeron rakenne tuossa kuvassa on seuraava. Ensimmäiset numerot kertoo mihin se piuha menee, keskimmäiset piuhan värin(näihin ei voi luottaa) ja lopuksi on johdon yksilöllinen numero eli jokaista numeroa löytyy kuvasta 2 kpl eli johdon molemmat päät.
Noniin, mennään järjestyksessä.
__________________________________________________ ______________________________________________
Sytkäboksi(33), se alumiinilaatikko repsikan jalkatilassa
+ liittimeen sulakerasialta(30) plussaa kun virta on päällä. ENNEN sulaketta. Tuntomerkki: Kaksi vierekkäistä sulakkeen napaa on yhdistetty, virta otetaan tästä pisteestä
Keskimmäinen liitin (se D:n näköinen kirjain). Tästä johto jakajan(17) siihen ainoaan liittimeen.
K3 liittimestä puolalle(25) Puolassa ei lue tässä liittimessä mitään.
__________________________________________________ ______________________________________________
Etuvastus(31) vähän tikkuaskia suurempi peltipurkki moottoritilassa tulipellissä kuljettajan puolella ylhäällä. Kolme liitintä + C ja K.
+ liittimestä sulakerasian samaan liittimeen kuin sytkäboksin plussa
C liittimestä starttireleelle(28) (Kuvan rele on sitten erilainen kuin sulla oleva, sulla on vain yhdet kärjet) samaan napaan kuin startin solenoidille menee. Eli kuljettajan puoleiseen sivunapaan.
K liittimestä puolan(25) K liittimeen.
__________________________________________________ ______________________________________________
Puola(25) Tää onkin jo kytketty mutta tarkistetaan takaperin.
K liittimestä Etuvastuksen K liittimeen.
Siitä toisesta sytkäpoksin K3 liittimeen
Kuvassa näkyy myös johto 40/r 122 tätä ei sulla ole.
__________________________________________________ _____________________________________________
Startin rele(28) Tulipellissä keskellä ylhäällä kahdella ruuvilla kiinni oleva peltinen boksi neljä napaa. (Tää on se kuvassa erilainen kun sulla kiinni oleva)
Kuskin puolimmainen liitin. Tästä startin(18) solenoidille ja etuvastuksen C liittimeen.
Seuraava liitin apukuljettajaan päin päin. Tästä sulakeboksiin niiden yhdistettyjen sulakkeiden liittimien viereiseen. Tässä siis jatkuva plussa.
Samasta liittimestä menee myös laturille. Nyt tarkkana. Kuva ei päde jos sulla on alkuperäinen erillisellä säätimellä varustettu malli. Eli latauksen säädin on siellä repsikan jalkatilassa musta isö laatikko. Tähän liittimeen pitää löytää laturin latausvirta.
Seuraava menee virtalukon starttaus asentoon.
Viimeinen on maa. Samasta lähtee maa konepellin valolle(jos on).
__________________________________________________ ______________________________________________
Paremmin en osaa selittää. Näyttää aluksi sekavalta mutta mene johto kerrallaan niin kyllä se siitä.
Toi lataus täytyy sitten tutkailla vanhemmista prujuista jos sen kytkentä ei onnistu. En voi omastakaan vakoilla kun laturi on vaihdettu sisäilellä säätimellä olevaan mallin.
--Teknik, sano ryssä kun saranan näki.--
Kuvia matkan varrelta