No nyt on muutamia satoja kilsoja ajettu uudella koneella. Orkkiskone kulutti 25-30 ltr/100km ja LandRoverin TD matka-ajossa 85km/h (gps) tasaisella nopeudella 16-17 ltr/100km. Koneen jatkona automaatti ja LandRoverin jakolaatikko alkuperäisillä välityksillä. Jos välityksiä pikkaisen rukkais vois päästä hiukan taloudellisemmin vielä, mutta katsotaan välitysasiaa kunhan saadaan ensin turbon välijäähdytin toimimaan.
Raajärven jälkeen saadaan paineilmalaitteet asennettua, niin pääsee testaamaan myös hitailla välityksillä. Pikkualueen kytkentä tapahtuu jatkossa paineilmatyösylinterillä nappiohjauksella, samoin diffilukko. Volvossa on nyt jatkuva 6-pyöräveto.
Torstaina lähdetään mäyriksellä Raajärvelle joten pääsee taas parituhatta kilsaa testaamaan kulutuksia ja yhdistelmän toimivuutta maantieajossa. Meni hiukan täpärälle tämä koneen vaihto kun elokuussa pitäis lähteä ajamaan Venäjän ja Kazakstanin läpi Mongoliaan Gobin autiomaahan, mutta niinhän se aina. No on tässä vielä joitakin viikkoja aikaa...
|