Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 11.07.2007, 20:52
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No niin pojat,

Turbotettiin tässä viime viikolla tuollainen 45 BJ, se 3,4 Diesel. Ensinnäkään en ymmärrä minkä takia olette laittaneet kaasuläppiä turbon imupuolelle, sehän vain hajoittaa ahtimen sillä kun läppä on kiinni niin imee aika lujasti siipiä läppään päin ja täten hajoittaa päittäis laakerit ahtimesta!

Meillä kaasuläppä on omalla paikallaan, turbo on aika iso holset, noin T04 kokoinen ja kohtalaisen kokoinen välijäähdytin. Eka testeissä kone ei repinyt juuri ollenkaan kun pumppu oli vakiona (penkissä 63kw, vakio 66kw). Kokeilimme ilman sitä ylempää kaasuläpän letkua, tällöin kyllä veti muttei laskenut tyhjäkäynnille kuin hetken päästä. Tämän jälkeen päädyimme laittamaan siihen ylempään letkuun bleed-venttiilin, eli joka päästää osan paineista ulos, eli T-haara letkuun ja venttiili siihen. Ja johan rupesi pelaamaan, laskee sievästi tyhjäkäynnille ja savuttaa hieman ainoastaan kun nousee paineille. Niin ja penkissä lähti 110kw ja 350Nm!!

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten