Hmm... Laturi on nyt laitettu niin että sille menee vaan se paksu johto ja yks toinen piuha joka on herätevirta joka kytkeytyy kun avaimen kääntää päälle. Tarvitseeko tuo muita piuhoja ollenkaan?
En tiedä laturissa olevan vihreän liittimen napojen merkitystä vaan matkin kytkennän hoojiista josta laturi on peräisin. Siinä toisin oli vielä yksi piuha kytkettynä jota en laittanut koska en tiennyt mikä se on?
Toi toimii vaan jotenkin pikkasen hassusti niin että kun auton starttaa ja se käy tyhjäkäyntiä niin ei lataa mutta kun kerran nostaa vähän kierroksia niin sitten alkaa lataamaan ihan hienosti tyhjäkäynnilläkin? Ei lieneen normaalia?
Tässä sitten vähän faktaa...
hj-60 lataussäätimen napajärjestys
Säätimelle hj-60:ssa alunperin mennyt liitin. Eli kun katsotaan lataussäätimen liittimen napoja niin keltainen on B ja violetti L. Liitin on siis alunperin mennyt säätimelle mutta nyt se on irti ja piuhat menee suoraan laturin liittimelle.
Laturin kyljessä oleva vihree liitin. Tästä näkee että keltanen B on mennyt alas vasennampuoleiseen liittimeen ja violetti L taas ylimpää liittimeen.
Nyt mulla on siis kytketty niin että virtalukolta tuleva herätevirta menee tohon vihreen liittimen vasempaan alimmaiseen liittimeen joka hj-60ssa oli se B. Mikähän se ylin L on jota minulla nyt ei ole kytkettynä? En nyt jaksa mitenkään ymmärtää sitä edes noista kytkentäkaavioista.
Nyt jos jollain olisi hajua mitä noi vihreen liittimen nastat oikeesti olis niin helpottais paljon. Vaikeaksihan tämän nyt tekee se että tää on jo kolmas erilainen laturi jonka laitan berttaan ja luovuttaja hoojiiseenkin se oli viritelty jälkikäteen...
Edited by - mikjus on 08/07/2007 17:38:06