Viestiketju: mb 300 osto???
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 02.07.2007, 18:04
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Perustekniikaltaan Mersun G-malli on lujaa tekoa, moottori on lähestulkoon ikuinen mikäli siellä on aina ollut riittävästi öljyä.
Runko on yleensä aina lähestulkoon moitteettomassa kunnossa, jos runko on jostain ruostunut niin takajousen yläpään kiinnitys ja takaiskarin yläpään kiinnitys on mahdollisia paikkoja jotka on kuitenkin helppo korjata, runkopalkeissa ei ole koskaan sanomista (vrt: Toytan pitsirunkoihin). Akselit on myöskin melko kestävät ja yleensä (lähes aina) molemmat on varustettu 100% kytkettävillä lukoilla. Jakolaatikkoa ei saa rikki millään.
Kori on tilava ja lämmin, yleensä takakulmat ovat ruostuneet koska takarengas heittää kuraa suoraan ulkopellin takapuolelle. Takaoven alareuna on myös monesti pehmennyt. Lokarin kaarissa voi olla sanomista.
Pohja on yleensä ollut täysin terve. (mulla ollut 5 kpl ja yhteenkään en ole pohjaa korjannut).
Tuulilasin pyyhkimen läpiviennit on monesti väljät ja kolisevat sekä päästävät vettä etujalkatilaan. Jos auto jyristää ajossa vika voi olla kardaaneissa tai jakolaatikon takakardaanin lähdössä olevassa dampperissa, dampperin voi heittää menemään, jättää siitä vain keskiosan paikoilleen niin melutaso ajossa laskee helposti 5 desibeliä.
Mallissa on tapahtunut pieniä muutoksia 83-84 maissa, uudempi malli on helppo tunnistaa ajovalokatkaisijasta, vanhemmassa on keinukytkin ratin vasemmalla puolella, uudemmassa on kiertokytkin lämmityslaitteen säätimien läheisyydessä. Uudemmassa mallissa on vielä kestävämoi etuakseli, vahvempi takardaani, parempi äänieristys, ym pieniä parannuksia.
Diesel mallit on melko rauhallisia, jopa laiskoja mutta tuskimpa näillä nyt niin kiire mihinkään on... tai jos on niin moottoriswappi on helppoa koska näitä on saanut melko suuritehoisilla bensakoneilla,
mulla on yhdessä uudempi 300:nen turbokone isommalla ahtimella, intercoolerilla ja mynäpumpulla, kerkeää kyllä. Myös pienemmille V8 koneille saa luvat.
Vaihteistovaihtoehtoja on myöskin maailma pullollaan, paikalleen sopii helposti ,hiukan moottorista riippuen, lähes mikä tahansa laatikko Mersun henkilö ja pakettiautomallistosta.
Osien saanti ei ole ongelmallista, moottoriin saa kaikkea myösin tarvikkeena vaikka motonetistä, samaten etu vetoniveliä ja ristikoita löytyy varaosaliikkeiden luetteloista, autoon muuten on tarvikeosien saatavuus hiukan heikkoa, alkuperäisenä saa kyllä ihan mitä vain, ja purettuja autoja lötyy suomestakin useita kymmeniä.

Mikäli sinulla on lisää kysyttävää niin soittele: 040-5965388
ps: autoa mulla ei ole myydä.

Kyllä siitä pääsee, se vaan näyttää jyrkältä
Vastaa lainaten