Sisäinen palstapoliisini heräsi ja siihen tarvitaan jo paljon:
Ihan rehellisesti kuinka monen mielestä tiedotuksen lähtökohta on järkevä? Lisätiedot vaan puhelimella, hei eletään vuotta 2007 ja ilmeisemminkin joku asioistatietävä osaa internettiäkin käyttää, kun kerran viestikin on tullut. Ehkä sitten ei vaan käytöstavat, eli nettiketti ole kunnossa. Eihän pahimpina nettiviestinnän virheinä olekkaan ollut kuin alusta asti juuri nämä: Hei mä vaan huutelen täällä, ei muo kiinnosta seurata, laittakaa mulle sähköpostii, soittakaa mulle, ettei vaan kukaan muua saisi samaa tietoa!!! Onneksi olkoon, on tämä lupaava alku...
Vaikka tämä viesti nyt on melkoisen karkea, niin aivan samalla tavalla tuo aloitus halventaa koko nykyaikaista käsitystä tiedottamisesta, eihän kirjallinen viestintä olekkaan kuin 5000 vuotta vanha juttu. Pyydän, tehkää palvelus itsellenne ja sadoille muille ihmisille ja laittakaa ne perustiedot näkyviin ilman mitään puhelin pelleilyä, josta seuraa se, että kohta palstalle eri ihmiset kirjoittavat mitä ovat puhelimesta kuulleet ja kaikki sen vähän eritavalla ymmärtäneet.
|