Homma on edistynyt ja kulut kasvaa koko ajan...
Australian paketti tuli neljässä päivässä Suomeen ja tullaus sähköpostilla, jonka jälkeen kotiinkuljetus /DHL.
Koneistamon piti antaa ensin kustannusarvio, mutta eikös ne mennyt tekemään kaikki koneistukset valmiiksi. Hinta nimittäin on aika kova.
kulut:
-vanha kone 1000e
-remonttiosat 1500e
-suuttimet ehkä 200e
-turbo 750e (tehdaskunnostettu isompi CT26 / Proturbo)
-koneistuskulut 1300e
nokan ja kampuran hionta, venaohjurien asennus, venojen läppäys, nokkalaakerien asennus, lohkon ja kannen tasohionta, vauhtipyörän tasohionta, männäntappien asennus, lohkon poraus ylikokoon
-ruiskupumppu vähintään 450e (Diesel-Laite Sorvali Espoo: sis tiivisteet, laakerit, säätö)
Ahdonalaista syöttöä lisätään n 10 %, joka kuulemma riittää (tehotavoite voisi olla jossain vaiheessa 180hv).
Paineventtiilit olisivat olleet 300e lisää, mutta en vaihdata vielä, jos ei ole välttämätöntä.
lisäksi jossain vaiheessa (jää kyllä tällä erää tekemättä):
-välijäähdytin+putket 300-500e
Onko kellään HJ60 vs HJ61 vastaavuustodistusta Tojotalta? Tarvitsisi katsastusta varten.
HJ 60 -82
|