Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 18.06.2007, 15:25
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Ei sovi, kytkinakseli on erilaisella urituksella. Ja HJ:n kytkinlevy on isompi kuin BJ:n. Kytkinkoppakin on sen verran lyhyempi HJ:ssa ettei varmaan siltikään menisi kyynelehtimättä, ja kytkimen työsylinteri ja käynnistysmoottori on eri puolilla. 5-vaihteinen laatikko on vielä lisäksi sitten n. 100 mm pidempi kuin 4-lovinen, eli kardaanitkaan eivät välttämättä sellaisinaan istu ja vaihteiston kannatinpalkki on saman verran taaempana. Tuossa vähän ihmeteltävää näin alkuun.

Onhan noita 5-vaihteisia laatikoita BJ:ssäkin, esim. viimeiset BJ-42, kaikki BJ-75 jne., ja löytyy niin kahvalla kuin alipaineellakin toimivaa nelivedon kytkentää. Tosin BJ-75:n kytkinkoppa kääntää vaihteiston hieman eri kulmaan suhteessa moottoriin jos sitä vertaa 42:n voimansiirtoon, joten jotain joutuu tekemään tuennoillekin.

Tosin tietojen paikkansapitävyys riippuu ihan siitä että mistä BJ:stä (40?) oli kyse.

Vastaa lainaten