H62 "Kursk" kisa jäi aika lyhyeksi.
Ensimmäisellä jaksolla (2) puolenvälin jälkeen takakardaani poikki ja etuiskarin alakiinnike repesi irti.Uutta kardaania alle ja iskari kokonaan edestä pois.
Toisella jaksolla (1) kolmen peruutuksen jälkeen päästiin jakson maaliin (Jipii!)
Kolmannella jaksolla (4) takakardaani taas poikki ja vielä autoa jaksolta pois vekslatessa ohjauksen välivarsi katkesi.Sitten turvauduttiin hieman isompaan hinauskalustoon ja päästiin kaivinkoneen avustuksella pois pätkältä.
Tämän jälkeen pillit pussiin ja kohti kotia hieman pettyneellä mielellä.
Ja ainakin kuljettajan/auton omistajan mielipide oli että "ei tässä mitään järkeä ole" ja tuskin autoa näkyy enää tämän vuoden kisoissa.
Yhteenveto:
Kuten jo kuljettajakokouksessa otin asian esille,nyt ollaan menossa väärään suuntaan Harrasteen pätkien vaativuudessa.Ei tällä tavalla saada uusia harrastajia tutustumaan lajiin,kun radat on tehty niin vaikeiksi että normaali "safari" kalusto ei kestä.
Montako Harrasteen autoa ajoi lauantaina kisan loppuun ilman välitöntä korjausta vaativia vaurioita?
Olisiko mahdollista että Harrasteen radat jatkossa tehtäisiin vaativuustasoltaan johonkin vanhan Originalin ja Standardin välimaastoon?Tehtäisiin vaikka enemmän ns. "ketunlenkkejä" joissa autokunnat joutuisivat miettimään ja hakemaan omalle autolle erilaisia ja paremmin sopivia lähestymissuuntia portteihin.Harrasteelle on kumminkin omatkin nuolten värit ja niitä voitaisiin jatkossa alkaa käyttämään
Jos ja kun olemme menossa trialissa yhtenäisiin Euroopan sääntöihin on pakko alkaa myös muuttamaan Suomessa totuttua jaksojen suoraviivaista "portilta portille" linjaa,jos meinataan jatkossa pärjätä kansainvälisissä kisoissa.
Edited by - Racingrabbit on 18/06/2007 09:27:47
|