Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 13.06.2007, 21:04
kenni:n Avatar
kenni kenni ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 21.08.06
Sijainti: maa
Viestit: 608
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Minulla on mazda-rangerissa sähkö-pneumaattinen toisen etuvetarin kytkentä (etuperän kyljessä) ja navat on kiinteät. Se toimii juurikin kuten jäsen Rak tuolla ylempänä kuvasi. Jos holkki on auki, ei sitä voi kytkeä kiinni tietysti muuten kuin paikallaan ollessa, avata voi liikkuessakin. Kytkentää käskee jakolaatikossa oleva kytkin, joka saa holkin kytkemään vetarin, jos se on auki. Holkki jää kiinni-asentoon, vaikka jakiksen laittaa takavedolle. Holkin vapauttamista varten on painonappi kojelaudassa, RemoteFreeWheel nimeltään.

Jos erehtyy kytkemään nelivetoa (ja vetarin holkkia) liikkeellä ollessa silloin, kun holkki on auki-asennossa, alkaa tietysti mahdoton rutina, koska akselinpäitä pyörii kovasti eri nopeuksilla. Tästä varoittamaan on koelaudassa merkkivalo, joka kertoo etuvetarin holkin olevan kiinni. Sen valon loistaessa voi jakista käskeä liikkeellä ollessakin 2H-4H.

Sähköhimmelit näkyy, eli se merkkivalo on palanut tai etuperässä oleva holkin asentoanturi ei toimi tai on joku johto poikki jostakin, mutta valo ei enää loista. Varmuuden vuoksi on tullut sen jälkeen ajettua koko ajan etuvetari kiinni kytkettynä.


Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on


Edited by - JiiPee on 13/06/2007 15:02:44
Hieno systeemi juu, mutta mitä käytännön hyötyä tollasesta on. On vaan enemmän osia mihin voi tulla vikaa. Niinkun tossa selitit.



-WWW.PROFANTASYSAFARI.COM-
Vastaa lainaten