Näytä yksittäinen viesti
  #46  
Vanha 12.06.2007, 16:10
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Katsastus ennen kisaa on turvatarkastus, ei mikään varsinainen katsastus. Siinä keskitytään turvavarusteisiin ja niiden kuntoon. Kaaret, jarrut ym asiat. Jokainen kilpailija ilmoittautuessaan kilpailuun sitoutuu siihen että auto on kyseisen ryhmän sääntöjen mukainen. Ei kisapaikalla aleta mittailemaan raideleveyksiä tms. ellei siihen ole tarvetta. Paras katsastusmies on kanssakilpailija. Joka akk:n alueelta suomesta löytyy tekniikka työryhmä, ja heiltä voi kysyä autoon liittyvistä asioista. Jos ei vastausta löydy niin osaavat ainakin ohjata eteenpäin tai ottaa asiasta selvää. Sitä varten he siellä istuvat.

Tosiaan katsastuksessa tarkastetaan vain turvallisuuteen liittyvät kohdat ja auton muu luokkasääntöjen mukaisuus tarkistetaan mahdollisten kanssakilpailijoiden tekemien protestien kautta kisan jälkeen.

Esimerkiksi viime vuonna Turun kisaan pääsi yksi Range ajamaan 35" pyörillä,mutta oli jo ennen kisaa tiedossa,että jos auto sijoittuu kärkeen/sotkee jonkun "oikean" kilpailijan pisteitten saantia,autosta tehdään protesti ylisuuren rengaskoon takia.
Ajo taisi päättyä keskeytykseen,mutta pääsipähän ainakin kokeilemaan lajia.

Eli tervetuloa Jappe vaan kokeilemaan Trialia,kunhan vaan saat ensin turvallisuuasiat kuntoon.

Vastaa lainaten