Kaksi soa-metsä-Patrollia on tähän asti tyydyttänyt offikuumetta, mutta
nyt on aika tehdä ensimmäinen tieliikenteeseen ja katsastaa se.
Kyseessä on kilvissä oleva -83 pätkä Patrol (2 hengen pa, 4-v).
Mitä kaikkea pitää soa:n teossa huomioida, jotta tulee kerralla hyvä, eikä tule katsastuksessa
ongelmia? Mun käsitykseni on seuraava:
- Akselin siirto jousten alle käyttäen edessä takapään U-pultteja.
- Napojen kääntö kaster-kulman korjaamiseksi.
- Kallistuksen vakaajan poistaminen (onko laillista?).
- Apusimpukka pitää pudottaa alemmaksi. Onko pakko?
- Pitää löytää veltot jouset, jotta pysytään 150mm korotuksen rajoissa (31" + soa)
- Kardaaneja ei tarvitse jatkaa???
- Jarruletkujen kiinnitysten muuttaminen.
- iskunvaimentimien kiinnikkeiden muuttaminen.
- Iskunvaimentimien isku pitää olla yli 200mm, jotta ei pohjaa maastossa.
- Pohjaanlyöntikumien siirtäminen lähemmäs akselia (parantaa ulosjoustoja).
- Pakoputken muuttaminen, jos uudet iskunvaimentimet ovat tiellä.
Mitkähän olisi optimaaliset kardaanin kulmat, jotta välttyisi ravistukselta maantieajossa?
Korjatkaa, jos olen väärässä ja lisätkää jos jotain puuttuu!