Näytä yksittäinen viesti
  #18  
Vanha 06.06.2007, 13:31
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Dieselin perään kannattanee valita joku elektronisesti ohjattu laatikko, joka ei tarvitse imusarjasta alipainetta. Esim. GM:n 4L60E.
Edited by - hakoteilla on 05/06/2007 18:49:08
Automaattilaatikoista ei ole aikaisempaa kokomusta, mutta miten alipaineohjattu/elektronisesti ohjattu laatikko eroaa toisistaan? Minkälainen ohjaus elektronisesti ohjatussa on?
Note! This message was posted anonymously!
[/quote]
Mitä tarkoittaa 16-spline? Paljonko tuli maksamaan suomeen roudattuna?
Note! This message was posted anonymously!
[/quote]
En alkais ihan heti sotkemaan tietokoneohjattua laatikkoa vanhaan reuhkaan.
Vaihtoehtona on TH700, joka on ohjattu pelkällä TV-vaijerilla, joka ohjaa laatikkoa kaasuläpän asennon mukaan.
TH350 ja TH400 on alipaine- /Kick down-vaijeri-ohjattuja laatikoita, jotka vaatii kaasuläppäakselille alipainemodulaattorin. Em. värkki kääntää alipainepumpulta tulevan alipaineen "päälaelleen". Ts. pienillä läpän avautumilla paljon alipainetta laatikon ohjaukseen ja isoilla ei lainkaan alipainetta. Vaihtoehtona tietysti manuaalikoneisto laatikkoon, mutta automaattiahan tässä kaivattiin.

Elektronisesti ohjatussa on tietokone ja kasa antureita/kytkimiä ohjaamassa toimintaa.

16-spline on 16-uraisella akselilla/holkilla jakoaskiin sisääntulevalla akselilla oleva jakolaatikko.

Hinnat? Ei onneksi ole tarvetta edes kysyä...

FJ80:n automaatti on jokseekin sama kuin HJ61:n A440F, HDJ:n A442F on turbodieselin laatikko eli olisi helppo hyödyntää. Laatikoita ei vain kasva joka oksalla...

Chevy metal!
Vastaa lainaten