Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 04.06.2007, 23:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Hei. Kuulin juttua että jos ruosteen poistaa teräsharjalla niin sinne jää itämään ruoste sinne syöpyneeseen kraateriin eikö tämä pidäkkin paikkansa ? Olen jostain nähnyt/lukenut että sinne voi sivellä jotain litkua (muuta kun vanhat öljyt) mutta millä nimellä alan tätä nestettä etsimään ja mistä sitä saa ? nimimerkillä ei viitsisi mallata osia joka kesä alkaa suzuki parka tarvitsemaan pientä ruosteen poistoa ja uutta maalia ja hiekkapuhallus mahista ei ole

Joo, varmasti jää muhimaan, varsinkin jos teräsharjalla hankaat tai pyörität porakoneella. Lasittuu vaan pinta. Mieluummin jotain "neekerintukkaa" tai vastaavaa, mikä on tarkoitettu ko. hommaan.

Tuolla litkulla tarkoittanet varmaan ruosteenmuunninta. Sellaista löytyy monella eri merkillä, esim. tuo L-200:n mainitsema Noverox.

Sinkkipohjamaalit yms. spraypullotukset on hukkaan heitettyä rahaa jos ruosteen päälle vedät. Se ei ulkokäytössä, eikä varsinkaan autossa talven yli kestä!

Vetäset tollaset ruosteenmuuntolitkut pohjalle ja mieluiten kunnon siveltävä ruosteenestomaali pintaan (tai monta kerrosta ruosteenestosprayta), niin hommalla on jotain toivoa. Ja eikä ollenkaan vähäisimpänä kunnon tiivis pintamaali. Tollanen huokonen pohjamaalispray ei pitele kosteutta juuri lainkaan.

Edit: sattupa tämmönen silmään tuolla amerikkalaisfoorumilla: http://www.rustbullet.com/Products/A...Automotive.htm

Kovasti kehutaan, mitenhän pärjäis täällä...
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90

Edited by - -MaTTi- on 05/06/2007 00:10:11
Vastaa lainaten