Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 04.06.2007, 16:08
DieselPower:n Avatar
DieselPower DieselPower ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 46
Perusasetus


[/quote]

Laki edellyttää "näyttämästä tarvittaessa todistus". Se on katsurista kiinni minkä katsoo luotettavaksi ja minkä ei. Ota GePSi ja kaveri kyytiin ja teet taulukon (vaikka 50/80/100/120) ja nimmarit ja auton tiedot alle, ja sulla on jo aika hyvä paperi hallussa. Otat vaikka muutaman digikuvan liitteeksi, niin saat vielä plussapisteet himaan.

Näyttämästä aletaan vaatia yleensä todistusta 5 %:n vierintäkehämuutoksen jälkeen. LJ:n tapauksessa on siis hyvinkin perusteltua, kehä muuttuu n. 12%! Ja veikkaampa ettei vakiomittari ihan noin paljon ylimääräistä 205:lla anna, vaikka melkein tuota luokkaa ero onkin. Pientä fiksausta mittarin asteikkoon pitäisi varmaan tehdä.

P.S. Oma ex-LJ kulki 80 km/h mittarinopeudella 33":lla 88 km/h, mutta siinä olikin ilmeisesti normaaliLäJää pienempi mittarivirhe...

_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90

Edited by - -MaTTi- on 29/05/2007 21:08:02
[/quote]

Kiitän asiantuntijan avusta.
Onko vielä jokin pykälä joka vaatii että todistus tulisi olla esim viralliselta mittarihuollolta? Vai kelpaako varmasti tuo oma tekele?

Vastaa lainaten